کد خبر: 3149 A

رامین ناصرنصیر و نگاه متفاوت به شمس و مولانا

رامین ناصرنصیر و نگاه متفاوت به شمس و مولانا

ایران‌آرت: رامین ناصرنصیر، بازیگر تئاتر، تلویزیون و سینمای ایران در روزنامه اعتماد، دو کتاب را برای خواندن در تعطیلات نوروز پیشنهاد کرده است:

چندی قبل به دلایلی در بیمارستان بستری بودم و خیلی اتفاقی با کتابی آشنا شدم که یکی از دوستان هنگام ملاقات برایم آورده بود. این کتاب «ملت عشق»، نوشته الیف شافاک، نویسنده ترک تبار است که دو داستان را به صورت موازی روایت می‌کند. ماجرا سال ٢٠٠٨ برای یک خانم خانه‌دار در امریکا رخ می‌دهد؛ داستان دیگر به آشنایی شمس و مولانا اختصاص دارد که به صورت همزمان روایت می‌شوند و به شیوه‌ای که علاقه‌مندان مطالعه خواهند کرد به هم پیوند می‌خورند.
نگاه متفاوت به ماجرای شمس و مولانا از یک سو و آنچه درباره زندگی امروز در کتاب پیش می‌رود برایم بسیار جذاب بود. به همین دلیل به نظرم طیف متفاوتی از سلیقه‌ها را پوشش خواهد داد.
برای تعطیلات نوروزی هم مطالعه کتاب «دنیای سوفی»، نوشته یورگن گرُدِر را در نظر گرفته‌ام که معروف‌ترین کار نویسنده است. البته خیلی جدید نیست ولی من با وجود اینکه باقی آثار ترجمه شده این نویسنده را خوانده‌ام تا امروز موفق به مطالعه «دنیای سوفی» نشده‌ام. آثار گردر به‌گونه‌ای فلسفی روایت می‌شود و از آنجا که مدتی است مطالعه «تاریخ تمدن» ویل دورانت را هم آرام پیش می‌برم «دنیای سوفی» به نوعی در همین راستا تلقی می‌شود و جذابیت دارد.
مشغول ترجمه کتابی درباره «اِوا پرون»، همسر خوان پرون دیکتاتور آرژانتین هستم که سال آینده به اتمام می‌رسد.

 

رامین ناصرنصیر اليف شافاك دنیای سوفی
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین