کد خبر: 31231 A

عضو جنجالی آکادمی نوبل ادبیات کناره‌گیری کرد

عضو جنجالی آکادمی نوبل ادبیات کناره‌گیری کرد

عامل درز نام برندگان جایزه نوبل ادبیات به بیرون از این نهاد از سمت خود کناره‌گیری کرد.

ایران آرت: کمیته ادبیات آکادمی نوبل در استکهلم سوئد روز جمعه ۱۸ ژانویه اعلام کرد کاتارینا فروستنسون از اعضای این نهاد از سمت خود کناره‌گیری کرده است.

این کناره گیری پس از آن رخ داد که در پی یک تحقیق مشخص شد خانم فروستنسون عامل درز نام برندگان جایزه به بیرون از این نهاد بوده است.

به نقل از یورونیوز، کاتارینا فروستنسون و همسر عکاسش ژان کلود آرنو در مرکز رسوایی سال گذشته‌ی کمیته ادبیات نوبل قرار داشتند. بعد از آن که آقای آرنو به دلیل آزار جنسی ۱۸ زن در سال‌های ۱۹۹۶ تا ۲۰۱۷ میلادی به دو سال حبس محکوم شد، این کمیته تصمیم گرفت برای اولین بار طی ۷۵ سال اخیر جایزه نوبل ادبیات را اعلام نکند. هر دو جایزه امسال با هم اهدا خواهند شد.

در بیانیه آکادمی آمده است که این نهاد با خانم فروستنسون به توافق رسیده‌اند که به وی ماهانه مبلغ ۱۴۰۰ دلار پرداخت شود. همچنین او می‌تواند خانه کرایه‌ای‌اش را در مجموعه آکادمی حفظ کند.

ترک آکادمی از سوی یکی از اعضا از موارد نادر در تاریخ این نهاد به شمار می‌رود، از آنجا که عضویت دائم کمیته داوران آکادمی به صورت مادام‌العمر است و افرادی که استعفا می‌دهند عملا تنها صندلی خود را ترک کرده و غیرفعال محسوب می‌شوند.

نوبل ادبیات آکادمی نوبل ادبیات ژان کلود آرنات کاتارینا فروستنسون
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین