کد خبر: 3096 A

مسافران نوروزی شمال جا نمانند/ اولین موزه تخصصی خاورمیانه فیل ها در رامسر

مسافران نوروزی شمال جا نمانند/ اولین موزه تخصصی خاورمیانه فیل ها در رامسر

اولین موزه تخصصی آثار هنری ساخته شده از عاج فیل خاورمیانه در شهرستان رامسر افتتاح شد.

ایران آرت: به گزارش عباس مهدوی مسئول روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری استان مازندران به ایران آرت نخستین موزه تخصصی عاج فیل در خاورمیانه در مجتمع فرهنگی موزه ای شهدای رامسر گشایش یافته است. این موزه که با صرف اعتباری بالغ بر دو میلیارد تومان از بازسازی ساختمان قدیمی شروع به فعالیت کرده است؛ اکنون در شمار اماکن توریستی در منطقه خاورمیانه است. 

مهدوی به نقل از علی غلامی مدیر مجتمع فرهنگی موزه رامسر گفت: در این مجموعه ۳۰۰ اثر ارزشمند و کم نظیر تراشکاری بر روی عاج فیل از هنرمندان شرق و جنوب شرقی آسیا و آفریقا به نمایش گذاشته شده که در ایام نوروز همه روزه از ساعت ۹ الی ۲۰ میزبان علاقه مندان خواهد بود.

موزه رامسر

موزه رامسر

او همچنین افزود: عملیات احیاء و مرمت بنای این موزه و طراحی ویترین های ویژه و سیستم امنیتی خاص آن، در یک برهه زمانی ۶ ماهه به انجام رسیده است؛ که از این نظر هم در بین موزه های ایران کم نظیر است.

موزه عاج فیل و کاخ موزه رامسر از مکان های دیدنی مجتمع فرهنگی موزه ای شهدای رامسر وابسته به بنیاد مستضعفان است که همه ساله پذیرای تعداد زیادی از مسافران و گردشگران نوروزی است. علاوه بر این، محوطه این مجتمع با داشتن گونه های گیاهی متنوع از نقاط مختلف دنیا یکی از باغ های زیبا و مراکز گیاه شناسی کشور محسوب می شود.

موزه تخصصی عاج رامسر در خیابان سخت سر، جنب موزه کاخ رامسر و هتلهای قدیم و جدید این شهر واقع است.

موزه رامسر

 

 

مجنمع فرهنگی موزه ای شهدای رامسر موزه تخصصی عاج فیل
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین