کد خبر: 30848 A

خانم نویسنده نام خود را در تاریخ ثبت کرد

خانم نویسنده نام خود را در تاریخ ثبت کرد

شب پیش مراسم معرفی برندگان بخش‌های مختلف جایزه کاستا برگزار شد و نویسنده ۲۷ ساله ایرلندی در این میان جایزه رمان را از آن خود کرد.

ایران آرت: سلی رونی رمان‌نویس ایرلندی با دریافت جایزه کاستا در بخش رمان نام خود را به عنوان جوان‌ترین نویسنده‌ای که این جایزه معتبر را دریافت کرده، در تاریخ ثبت کرد.

این نویسنده ۲۷ ساله با نوشتن دومین رمانش که با عنوان "مردم نرمال" منتشر شده و یک داستان عاشقانه در سن بلوغ است، موفق به کسب این موفقیت شد.

به گزارش مهر، خانم رونی نخستین رمانش را سال ۲۰۱۷ با عنوان "گفتگو با دوستان" منتشر کرده بود و با آن موفق شده بود تا در فهرست نهایی جایزه دیلن توماس راه یابد و برای همان کتاب عنوان نویسنده جوان سال را از سوی ساندی تایمز از آن خود کرده بود.

"سکوت دختران" نوشته پت بارکر، "معلم ایتالیایی" نوشته تام راچمن، "اهل دریایی کم‌عمق و آرام" نوشته دونال رایان دیگر نامزدهای نهایی این بخش بودند.

 جایزه کاستا که هر سال در پنج بخش داستان، زندگینامه، رمان اول، شعر و کتاب کودک برگزار می‌شود، تنها شامل حال نویسندگانی بریتانیایی و ایرلندی می‌شود.

استوارت ترتون در بخش بهترین رمان اول یک نویسنده با کتابی با عنوان "هفت مرگ اِوِلین هاردکسل" به عنوان برنده انتخاب شد. این رمان جنایی تاکنون در ۲۰ نقطه عرضه شده و برای ساخت فیلم تلویزیونی نیز انتخاب شده است.

"تکه‌های من" نوشته ناتالی هارت، "بدن غیرجذاب" نوشته الیسا لوداتو و "من را در موزه ملاقات کن" نوشته آن یانگسان رقبای او در این بخش بودند.

 بارت فن اس استاد دانشگاه آکسفورد در بخش زندگینامه موفق به کسب جایزه شد. کتاب او با عنوان "دختر کنار گذاشته شده" این موفقیت را برای او به ارمغان آورد. این کتاب درباره جنگ، خانواده، از دست دادن‌ها ، بقا و دوستی است.

"دور ریختن بدون بازکردن" نوشته ویو آلبرتین، "زندگی و اشعار بنجامین زفانیه" نوشته بنجامین زفانیه، "مسیر نمکی" نوشته رینور ویلیامز رقبای کتاب برنده در این بخش بودند.  

جایزه بخش شعر نیز به شاعر اسکاتلندی جی‌اُ مورگان رسید که برای "اطمینان" این جایزه را دریافت کرد. این کتاب شعری به حجم یک کتاب است که شاعر آن را با الهام از پدرش نوشته است.

"ما" نوشته ظفر کنیال، "سوهو" نوشته ریچارد اسکات، "سه شعر" هانا سولیوان دیگر نامزدهای بخش شعر بودند.

 هیلاری مک‌کی در بخش کتاب کودک برای کتابی با عنوان "جنگ اسکای‌لارک‌ها" به عنوان برنده شناخته شد. "رنگ خورشید" نوشته دیوید آلموند، "حرف استخوان" نوشته کندی گورلی، "جاسوس هیولای یتیم" نوشته مت کیلین دیگر نامزدهای این بخش بودند.

هر یک از نویسندگان برنده ۵ هزار پوند بابت جایزه دریافت می‌کنند. کتاب‌های امسال از میان ۶۴۱ کتاب انتخاب شدند و در مرحله بعد از میان ۵ کتاب برنده یک کتاب به عنوان کتاب سال ۲۰۱۸ کاستا انتخاب می‌شود تا جایزه ۳۰ هزار پوندی را دریافت ‌کند.

برنده کتاب سال "کاستا" ۲۹ ژانویه (۹ بهمن) در مراسمی در لندن معرفی می‌شود.

نویسنده زن جایزه کاستا نویسنده مشهور سلی رونی
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین