کد خبر: 30799 A

منتظر آثار جدید کدام نویسندگان در سال 2019 باشیم / شیکاگو تریبون گزارش کرد؛ از مارگارت آتوود تا لیلا سلیمانی

منتظر آثار جدید کدام نویسندگان در سال 2019 باشیم / شیکاگو تریبون گزارش کرد؛ از مارگارت آتوود تا لیلا سلیمانی

نویسندگان معروفی چون مارگارت آتوود، هیلاری منتل و..... آثار جدیدشان را در سال 2019 منتشر می‌کنند.

 ایران آرت: شیکاگو تریبون در گزارشی نوشت: سال 2019 پر از کتاب‌های معروف بود و نویسنده‌های شناخته‌شده‌ای چون جان گریشام، استفن کینگ، و جورج مارتین در کنار چهره‌های سیاسی چون میشل اوباما و بیل کلینتون موجب رونق بازار کتاب شدند. به نظر می‌رسد بازار کتاب سال 2019 هم عناوین مهمی را در خود جای داده است.

قرار است مجموعه مقالات تونی موریسون تحت عنوان «یک دهان پر از خون» ماه فوریه وارد بازار شود. این مجموعه شامل عقاید وی درباره مارتین لوتر و جیمز بالدوین و همچنین ارزیابی مجدد آثار متعدد خود چون «دلبند» را دربرمی‌گیرد.

«اظهارات» نوشته‌یِ مارگارت آتوود نیز ماه سپتامبر سال جاری وارد بازار خواهد شد. «اظهارات» ادامه داستان «سرگذشت ندیمه»، داستان پادآمان‌شهری گیلیاد است که در آن زنان برده به حساب می‌آیند و از خود اختیاری ندارند.

«عامل اجرایی» نام کتاب جدید جان لو کاره است که ماه اکتبر وارد بازار می‌شود. بیست و پنجمین رمان نویسنده‌یِ انگلیسی به «جداسازی و خشمی که در قلب دنیای مدرن است» می‌پردازد.

«آینه و روشنایی» عنوان کتاب جدید هیلاری منتل است که هنوز تاریخ دقیق انتشارش مشخص نیست. «آینه و روشنایی» قرار است نتیجه‌گیری برنده دو دوره از جایزه بوکر از سه‌گانه توماس کرامول باشد.

دیوید نیکولاس دیگر نویسنده‌ای است که اثر جدیدش بعد از پنج سال در سال 2019 منتشر می‌شود. «اندوه شیرین» داستانی درباره پسری 16 ساله نوشته است که تابستانش با عاشق شدن و همچنین خواندن شکسپیر دچار تغییر می‌شود.

«زندگی دیوانه‌وار» هم داستان زندگی اِلتون جان به قلم خودش و همکاری با آلکسیس پتریدیس، منتقد و سازنده موسیقی است. البته التون جان خبر انتشار این کتاب را در سال 2016 داده بود و باید منتظر ماند و دید آیا به قول خود وفادار می‌ماند یا خیر.

به گزارش ایبنا، لیلا سلیمانی، برنده جایزه گنکور سال 2016 و نویسنده «لالایی» نیز با کتاب جدید خود به بازار کتاب می‌آید. کتاب جدید نویسنده مراکشی‌تبار اهل فرانسه تحت عنوان «آدل» برای اولین بار به زبان انگلیسی منتشر خواهد شد.

«بهار» سومین کتاب از چهارگانه فصلی آلی اسمیت هم در ماه مارس سال جاری منتشر می‌شود. هنوز موضوع «بهار» مشخص نیست.

«ماشین‌هایی شبیه من» نوشته ایان مک‌ایوان در ماه آوریل به بازار خواهد آمد. داستان مثلث عشقی بین چرلی، میراندا، و رباتی که چارلی طراحی کرده است. برنده جایزه‌یِ بوکر سال 1988 در کتاب جدیدش نشان می‌دهد انسان بودن به چه معناست و آیا ارتباط معناداری بین انسان و ماشین می‌تواند شکل بگیرد یا خیر.

 

لیلا سلیمانی هیلاری منتل مارگارت آتوود
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین