کد خبر: 30777 A

بودجه فرهنگی علیه فرهنگ / از تعرض به کودکان تا زباله‌گردی

بودجه فرهنگی علیه فرهنگ / از تعرض به کودکان تا زباله‌گردی

رودابه حمزه‌ای می‌گوید: پول‌های هنگفت فرهنگی در عمل علیه فرهنگ صرف می‌شود.

ایران آرت: این شاعر و نویسنده ادبیات کودک و نوجوان اظهار کرد: بودجه‌های فرهنگی ما کجا می‌رود؟ پول‌های هنگفت فرهنگی در عمل علیه فرهنگ صرف می‌شود. چرا در مدرسه بچه‌ها باید مورد تعرض قرار بگیرند؟ چرا نویسندگان ما از نوشتن برخی مسائل و مصائب جامعه باید برحذر داشته شوند؟ چرا کودکان ما باید زباله‌گردی کنند؟ چرا ادبیات کودک ما نمی‌تواند و نباید تصویری روشن از مشکلات کودک امروز در ایران امروز ارائه دهد؟

او در ادامه گفت: من نویسنده هستم و باید اعتراضات اجتماعی جامعه خود را برای رسیدن به جامعه سالم در قالب اثری ادبی منتقل کنم. واقعا ما تا چه اندازه در پرورش بچه‌های مسئول، مسئولانه برخورد کرده‌ایم؟ چرا انجمن‌های فعال ادبی ما در قبال آن‌چه امروز بر سر کودکان و نوجوانان در مدارس می‌آید سکوت کرده‌اند؟

حمزه‌ای همچنین به ایسنا بیان کرد: ما طی سال‌های گذشته جامعه را به لحاظ فرهنگی به سوی قهقرا کشانده‌ایم. از کدام پیشرفت حرف می‌زنیم؟ در جامعه‌ای که کودکان کار و خیابان  در بسیاری از شهرها وجه غالب شده‌اند. من یک نویسنده‌ام و ما در برابر آینده خود و بچه‌ها مسئول‌ایم. 

این شاعر و نویسنده کودکان و نوجوانان گفت: این همه حجم آموزشی در کتاب‌های درسی ما چه می‌کند؟  کتاب‌های آموزشی برای چیست؟ من فکر می‌کنم گردانندگان کتاب‌های کمک‌آموزشی و آموزشی ما حمایت می‌شوند. برای همین است که مقوله حذف کنکور با مقاومت‌های زیادی روبه‌رو می‌شود. کتاب باید روشنگرانه باشد؛ در حالی‌که این‌طور نیست. فرهنگ باید به آینده نگاه کند؛ آینده‌ای توام با سرفرازی، که آن هم نیست. 

 

 

رودابه حمزه ای
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین