کد خبر: 30351 A

مدال‌های آقای نویسنده به دست خانواده‌اش رسید

مدال‌های آقای نویسنده به دست خانواده‌اش رسید

مدال‌هایی متعلق به جنگ جهانی دوم که باید به نویسنده مشهور اهدا می‌شد، ۷۳ سال بعد به دست خانواده‌اش رسید.

ایران آرت: خانواده رولد دال نویسنده فقید بریتانیایی، ۷۳ سال پس از نبردهای جنگ جهانی دوم، مدال‌های وی را دریافت کردند.

رولد دال پیش از این که با نوشتن رمان‌های مشهورش از جمله "جیمز و هلوی غول‌ پیکر"، "چارلی و کارخانه شکلات‌سازی" و"ماتیلدا" برای نوجوانان و کودکان به شهرت برسد، خلبان ارتش بریتانیا بود. او در جریان جنگ جهانی و در سال ۱۹۴۰ مجبور به فرود اجباری هواپیمایش در شمال آفریقا شد و بر اثر اصابت با زمین به شدت آسیب دید. بعد از بهبودی او در نبرد آتن در سال ۱۹۴۱ هم شرکت کرد.

به گزارش مهر به نقل از آسوشیتدپرس، با توجه به این که اکنون ۷۳ سال از این جنگ می‌گذرد، نوه دال یعنی ند داناوان تایید کرد که هفته پیش مدال‌های پدربزرگش را دریافت کرده است. داناوان این مدال‌ها را در جشن تولد ۸۰ سالگی مادربزرگش فلیسیتی که بیوه دال است، به وی اهدا کرد.

نوه دال از این که پدربزرگش علاقه‌ای به جمع کردن مدال‌هایش نداشت ابراز تعجب کرد و گفت این کار از نظر او خیلی بی‌مزه بود.  

وی افزود: او با هواپیما سقوط کرد، مدتی نابینا شد و دوباره شروع به پرواز کرد.

این مدال‌ها شامل ستاره ‌۱۹۴۵-۱۹۳۹ است که به سربازانی اهدا می‌شد که در جریان جنگ جهانی دوم در خارج از مرزهای بریتانیا مبارزه کردند و ستاره آفریقایی که به آنهایی اهدا می‌شد که بین سال‌های ۴۳-۱۹۴۰ در شمال آفریقا جنگیدند.

قرار است این دو مدال در کنار مدال‌های دیگری که دال توجهی به آن‌ها نداشت از جمله مدال دفاع که برای خدمات غیرعملیاتی اهدا می‌شد و به افرادی که به صورت تمام وقت در خدمت ارتش بودند، تعلق می‌گرفت، در موزه رولد دال واقع در باکینگهام شایر به نمایش درآید.   

رولد دال از محبوب‌ترین نویسندگان کتاب کودک و نوجوان در دنیا در ولز از والدینی نروژی متولد شد. او ۱۳ سپتامبر ۱۹۱۶ به دنیا ‌آمد و ۲۳ نوامبر ۱۹۹۰ درگذشت. مهم‌ترین آثار او "چارلی و کارخانه شکلات سازی"، "جیمز و هلوی غول پیکر"، "ماتیلدا" و "داستان‌های چشم‌نداشتنی" هستند. بیشتر آثار او به فیلم در آمده‌اند و فیلمی از زندگی وی نیز در دست ساخت است.

نویسنده مشهور رولد دال نویسنده معروف
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین