کد خبر: 3031 A

یک کامیون افشین یداللهی را از ترانه گرفت

یک کامیون افشین یداللهی را از ترانه گرفت

افشین یداللهی شاعر و ترانه سرا، شب گذشته در جاده هشتگرد به تهران بر اثر برخورد یک دستگاه کامیون با خودرو وی، دچار سانحه شد و درگذشت.

ایران آرت : افشین یداللهی شاعر و ترانه سرای کشور، شب گذشته در حین بازگشت از سفر، در مسیر هشتگرد به تهران بر اثر برخورد یک دستگاه کامیون با خودرو وی، دچار سانحه شده و درگذشت.

نیلوفر لاری پور و بهنام صفاریان این خبر را تایید کردند. 

آخرین خبرها حاکی ست همسر و برادر افشین یداللهی هم در اتومبیل بودند که به شدت صدمه دیده اند. 

یداللهی متولد سال 1347 در اصفهان از جمله ترانه سراهای شناخته شده کشور بود که بسیاری از آثارش به عنوان تیتراژ سریال های تلویزیون توسط خوانندگانی چون علیرضا قربانی خوانده شد. در این میان می‌توان به ترانه سریال‌هایی چون "شب آفتابی"، "غریبانه"، "میوه ممنوعه"، "مدار صفر درجه"  و "شب دهم" اشاره کرد.

وی فعالیت‌های حرفه‌ای خود را در این زمینه از سال 76 و در سازمان صداوسیما آغاز کرد. یداللهی سال 80 خانه ترانه را راه اندازی کرد و در آن جلسات به خواندن ترانه، نقد ترانه و جلسات کارگاهی پرداخت، به نحوی که  بعدها این جلسات به فرهنگسراهای دیگر نیز انتقال یافت و ادامه داده شد.

او متخصص اعصاب و روان و فارغ التحصیل دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی بود، یداللهی معاون پژوهشی مرکز مطالعات رسانه هنر و سلامت دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و عضو گروه واژه گزینی روانشناسی و روانپزشکی فرهنگستان زبان و ادبی فارسی و کارشناس روانپزشکی گروه نشریات همشهری نیز بود.

ایران آرت  این ضایعه را به جامعه هنر، موسیقی، پزشکی و خانواده وی تسلیت می‌گوید.

 

افشین یداللهی
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین