کد خبر: 29958 A

دیکشنری جدید آکسفورد از داستان‌های نویسنده مشهور

دیکشنری جدید آکسفورد از داستان‌های نویسنده مشهور

دانشگاه آکسفورد اعلام کرد سال آینده دو کتاب دیگر از اصطلاحات داستانی رولد دال منتشر خواهد کرد.

ایران آرت: انتشارات دانشگاه آکسفورد (OUP) چندی پیش کتابی با عنوان فرهنگ لغات روالد دال منتشر کرده بود که با استقبال عجیبی روبرو شد. روالد دال نویسنده انگلیسی آثاری مثل چارلی و کارخانه شکلات سازی، هلوی غول پیکر و ماتیلدا است. در کتاب فرهنگ لغات آکسفورد کلمات و اسامی آورده شده بود که در داستان‌های دال بارها از آنها استفاده شده است.

به گزارش ایبنا، انتشارات آکسفورد اعلام کرده در سال 2019 دو کتاب دیگر درباره این نویسنده نروژی الاصل منتشر خواهد کرد. به گفته مسئولان این انتشارات یکی از کتاب‌های مذکور فرهنگ لغاتی مصور خواهد بود که گوبل‌فانک نام دارد. این فرهنگ لغات نیز شامل اصطلاحاتی است که در داستان‌های دال ذکر شده است.

هر دو کتاب‌های مذکور توسط دکتر سوزان رنی استاد دانشگاه جمع آوری شده است که پیش از این در سال 2016 کتاب فرهنگ لغات قبلی دال را نوشته بود. قرار است سال آینده در صدمین سالگرد تولد دال از این کتاب‌ها رونمایی شود.

هلن فریمن مدیر اجرایی انتشارات آکسفورد با اعلام این خبر افزود: به دلیل استقبال مردم از فرهنگ لغات دال کتابی مصور نیز از نقاشی‌های سیاه و سفید تهیه شده است که از داستان‌های این نویسنده برداشت شده است. این کتاب‌ها قرار است در ماه‌های مارس و سپتامبر سال آینده وارد بازار کتاب شود.

رولد دال یکی از معروفترین نویسندگان کتاب کودک است و کتاب‌های او سال‌های زیادی در لیست پرفروشترین کتاب‌های کودکان بوده‌اند. در خیلی از مطالب مربوط به کتابخوانی کودک اشاره شده که کتاب‌های رولد دال جزء کتاب‌هایی هستند که باید حتماً در زمان کودکی خوانده شوند.

از بسیاری از کتاب‌های این نویسنده فیلم سینمایی ساخته شده ‌است که مشهورترین آن چارلی و کارخانه شکلات سازی است که توسط تیم برتون ساخته شد.

ادبیات نویسنده نویسنده مشهور رولد دال
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین