کد خبر: 28898 A

یک نویسنده متهم به جاسوسی شد

یک نویسنده متهم به جاسوسی شد

زندانی شدن یک نویسنده در امارات با واکنش نویسندگان بریتانیایی همراه شد.

ایران آرت: برخی نویسندگان بریتانیایی درباره دعوتنامه‌هایشان برای حضور در فستیوال ادبی امارات متحده عربی پس از زندانی شدن یکی از نویسندگان بریتانیایی به اتهام جاسوسی تجدیدنظر کردند. آنتونی بیوِر تاریخدان، سابین دورانت رمان‌نویس، و فرانک گاردنر روزنامه‌نگار بی‌بی‌سی در میان این نویسندگان تحریم کننده جشنواره دبی هستند.

به گزارش فارس، نگرانی جدی در مورد امنیت نویسندگان بریتانیایی پس از آنکه "مَتیو هِجِز" دانشجوی دوره دکتری دانشگاه دورهام متهم و محکوم به جاسوسی شد، بالا گرفت. او برای انجام تحقیقات مربوط به پایان‌نامه خود در مورد روابط مدنی-نظامی در منطقه پس از "بهار عربی" به امارات رفته بود.

گاردین در حالی مدعی شده این متهم به جاسوسی از پنج ماه گذشته در حبس انفرادی بوده است که خبرگزاری فرانسه نوشته است امارات "هجز" را  تا موعد بعدی دادگاه به صورت موقت آزاد کرده است.

 معاون مدیر اجرایی بخش غرب آسیا در دیده‌بان حقوق بشر در این باره گفته است: امارات وقت و پول‌های زیادی را صرف می‌کند تا خود را کشوری پیشرفته و اهل تسامح نشان دهد اما وضعیت "هیج" چهره حکومت دیکتاتوری را نشان می‌دهد که به قانون اساسی احترام نمی‌گذارد. 

جشنواره ادبی امارات بزرگ‌ترین جشنواره ادبی در جهان عرب است که هرساله در ماه مارس (اسفندماه) برگزار می‌شود. این جشنواره توسط شرکت هواپیمایی دولتی امارات برگزار می‌شود و شیخ محمد بن رشید آل مختوم، نخست‌وزیر امارات متحده عربی آن را تأسیس کرده است.

دبی فستیوال ادبی امارات فستیوال ادبی دبی
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین