کد خبر: 28638 A

شمس لنگرودی: سیاستمداران جهان را بی‌معنا کرده‌اند

شمس لنگرودی: سیاستمداران جهان را بی‌معنا کرده‌اند

شمس لنگرودی گفت: سیاستمداران این جهان را بی‌معنا کرده‌اند، اما هنر زیبایی خلق می‌کند و دروغ نمی‌گوید.

ایران آرت: آیین نکوداشت محمد شمس لنگرودی، شاعر و ادب‌پژوه با حضور شاعران، نویسندگان و اهالی فرهنگ و ادب استان گیلان در پژوهشکده گیلان‌شناسی دانشگاه گیلان برگزار شد.

به گزارش ایسنا، شمس لنگرودی در این مراسم با اشاره به تعبیر احمد شاملو مبنی بر این‌که "کار کردن در بحران‌ها، تونل زدن در کوه ناممکن‌هاست"، اظهار کرد: مشکلات، گرفتاری‌ها و عوامل بازدارنده خیلی زیاد است، اما مردم مسیر تحول را نمی‌بینند.

او با قدردانی از همه کسانی که با شعرهایش همدلی می‌کنند، افزود: این همدلی‌ها ارزشمند است، زیرا در خلأ نمی‌توان شعر نوشت. این شما هستید که به شعرهای شاعران گوش می‌دهید و با همدلی خودتان شاعران را سر شوق می‌آورید.

این شاعر با اشاره به تالیف کتاب "تاریخ تحلیلی شعر نو"، این کتاب را در پاسخ به نادانسته‌های خود دانست و تصریح کرد: یکی از خوشبختی‌های من در زندگی این است که هر کاری کرده‌ام برای خودم کرده‌ام.

شمس لنگرودی "حافظ" را استاد خود دانست و گفت: زندگی هیچ ارزشی ندارد، اما هیچ چیزی ارزشمندتر از زندگی نیست؛ لذا هرچه نوشتم و هرچه شعر سرودم برای دل خودم بود و به همین دلیل شعرهایم برای مردم اثرگذار و الهام‌بخش است.

او صمیمیت با خود و دروغ نگفتن به خود را یکی دیگر از جلوه‌های اثرگذاری شعرهایش دانست و خاطرنشان کرد: سیاستمداران این جهان را بی‌معنا کرده‌اند، اما هنر زیبایی خلق می‌کند و دروغ نمی‌گوید و اگر هنر نبود واقعیت‌ها ما را از بین می‌برد.

در این مراسم از کتاب "در ستایش زندگی" (ویژه‌نامه شمس لنگرودی) به کوشش محسن آریاپاد رونمایی شد.

شمس لنگرودی محمد شمس لنگرودی شاعر
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین