کد خبر: 27774 A

معرفی برنده بوکر هندی / ماجرای جاسمین جایزه برد

معرفی برنده بوکر هندی / ماجرای جاسمین جایزه برد

نویسنده کتاب "روزهای جاسمین" توانست اولین جایزه کتاب داستانی هندوستان را کسب کند.

ایران آرت: بنیامین نویسنده کتاب "روزهای جاسمین" توانست اولین و با ارزش‌ترین جایزه کتاب کشور هندوستان را کسب کند. این کتاب داستان زندگی زن جوانی است که در جریان انقلاب‌های کشورهای عربی گرفتار می‌شود.

این جایزه از سوی شرکت بزرگ هندی الاصل انگلیس به نام JCB حمایت مالی می‌شود. بنیامین به خاطر نوشته این کتاب که ترجمه آن را شهناز حبیب بر عهده داشته است، طی مراسمی جایزه نقدی به مبلغ 34هزار دلار دریافت خواهد کرد.

به گزارش ایبنا به نقل از سی‌ان‌ان، بنیامین این کتاب را به زبان مالایی نوشته است که حبیب آن را به زبان انگلیسی ترجمه کرده است. ویوک شانهاگ نویسنده و رئیس هیئت داوران این جایزه به ارزش بالای این کتاب اشاره کرده و خواندن آن را به همه توصیه می‌کند. وی گفت: بنیامین در این کتاب تحولات دنیای کنونی را با نگاه ظریف و زیبا توصیف کرده است.

برگزارکنندگان و حامیان این جایزه در بیانیه‌ای امیدواری خود را برای گسترش زبان و داستان‌های کشور هندوستان ابزار کردند. آنها می‌گویند امیدوارند ادبیات کشور هندوستان بیشتر از وضعیت فعلی در کشورهای خارجی معرفی شود. در کشور هندوستان مردم به 22 زبان مختلف صحبت می‌کنند.

به گفته برگزارکنندگان جایزه کتاب JCB سعی شده است در برگزاری و اجرای آن از سبک جایزه معتبر من بوکر انگلیس  الگوبرداری شود. البته سطح کتاب‌های ادبی چاپ شده در کشور هندوستان نرخ پایینی دارد و جوایز داخلی این کشور نتوانسته در بازار کتاب این کشور تاثیرگذار باشد.

من بوکر بوکر جایزه ادبی ویوک شانهاگ بنیامین نویسنده
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین