کد خبر: 27675 A

محبوب‌ترین رمان‌های تاریخ شناخته شدند

محبوب‌ترین رمان‌های تاریخ شناخته شدند

"کشتن مرغ مقلد" در یک نظرسنجی به‌عنوان محبوب‌ترین رمان کشور آمریکا شناخته شد.

ایران آرت: طی یک نظرسنجی در کشور آمریکا معلوم شد مردم این کشور بیشتر به خواندن داستان های با موضوع نژادپرستی و بی عدالتی علاقه دارند. 

به گزارش ایبنا به نقل از آسوشیتدپرس، در نظرسنجی که توسط موسسه PBS صورت گرفت معلوم شد که رمان کشتن مرغ مقلد نوشته هارپر لی محبوب ترین رمان کشور آمریکاست. در این نظرسنجی شش ماهه بیش از 4 میلیون نفر از تمام ایالت های آمریکا شرکت داشتند. 

هارپر لی این رمان را در سال 1960 نوشت ولی برای اولین بار در سال 1962 منتشر شد. اخیراً نسخه مصوری از این رمان در آمریکا منتشر شده است که این رمان مصور نیز با استقبال فراوان مردم روبرو شد. 

مجموعه داستانهای هری پاتر و مدرسه جادو نوشته جی. کی. رولینگ مقام دوم این نظرسنجی را کسب کرد. در رتبه های بعدی این نظرسنجی رمان غرور و تعصب نوشته جین آستن، ارباب حلقه ها نوشته جی.آر.آر. تالکین قرار گرفتند. 

گفتنی است رمان هارپر لی از زمان اولین انتشارش در آمریکا تا کنون بیش از 40 میلیون نسخه فروش داشته است. هارپرلی به خاطر نوشتن این رمان در سال 1964 جایزه پولیتزر را کسب کرد. 

رمان کشتن مرغ مقلد از زبان دختری به نام اسکات فینچ روایت می شود که دختر وکیل سفیدپوستی است که دفاع از جوان سیاه پوستی به نام تام رابینسون را بر عهده دارد. مردم شهر داستان مردم خودپسند و نژادپرست معرفی شده اند. 

هری پاتر کشتن مرغ مقلد هارپر لی جی کی رولینگ
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین