کد خبر: 27334 A

کتابی که مدیر عامل مایکروسافت می‌خواند / عکس

کتابی که مدیر عامل مایکروسافت می‌خواند / عکس

مدیر عامل شرکت مایکروسافت می‌گوید با استفاده از راهنمایی‌های یک کتاب توانسته محیط کاری مایکروسافت را تبدیل به یک محیط خلاق و پویا کند.

ایران آرت: ساتیا نادلا مدیرعامل فعلی مایکروسافت از سال 2014 از سوی بیل گیتس به این عنوان منصوب شد. پیش از این او در بخش سرویس‌های ابری مایکروسافت فعالیت می‌کرد. گفته می‌شود وقتی نادلا به عنوان مدیر عامل کار می‌کند خلاقیت و رشد اقتصادی مایکروسافت دوبرابر شده است.

به گزارش ایبنا، نادلا در حیدرآباد هند به دنیا آمده و تحصیلات دانشگاهی خود را در آمریکا گذرانده‌است. او بیش از ۲۲ سال در بخش‌های مختلف شرکت مایکروسافت کار کرده ‌است. راه‌اندازی جستجوگر مایکروسافت معروف‌ترین کار نادلا بود ولی شاید مهمترین کارش در شرکت مایکروسافت تبدیل محیط فعالیت شرکت از یک فضای ورشکسته و ناامید به یک فضای با روحیه و خلاق باشد.

قبل از مدیریت نادلا همیشه مایکروسافت تحت تاثیر شرکت‌های تکنولوژی دیگر به مسیر خود ادامه می‌داد ولی به گفته کارشناسان حالا فضا تغییر کرده است و ابزارها و روش‌های نوین مایکروسافت زبانزد خاص و عام است. نادلا خودش می‌گوید خواندن یک کتاب روان‌شناسی او را در این مسیر کمک کرده است.

41iSvvwsRyL__SX342_

کتاب مارشال بی. روزنبرگ با عنوان «ارتباطات بدون خشونت» 15 سال پیش در سال 2003 منتشر شده است. روزنبرگ یک بنیاد خیریه به همین نام نیز در آمریکا تاسیس کرده است. نادلا می‌گوید این کتاب را از زمان‌های گذشته می‌خوانده و مهمترین راهنمای وی در هدایت مایکروسافت محسوب می‌شود. وی اعتقاد دارد نوشته‌های این کتاب می‌تواند برای هر مدیری در هر شرکتی مفید باشد.

برد اسمیت مدیر عامل سابق مایکروسافت در گفتگو با یک روزنامه آمریکایی گفته است بعد از آمدن نادلا همه چیز تغییر کرده است. او می‌داند چگونه از کتاب‌ها برای بهره‌وری بیشتر کمک بگیرد درحالی که استیو بالمر مدیر عامل قبلی‌اش چندان به این مسئله واقف نبود.

مایکروسافت ساتیا نادلا مارشال بی.روزنبرگ ارتباطات بدون خشونت
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین