کد خبر: 27138 A

پیشنهاد نویسنده مشهور برای نجات کتابخانه‌ها

پیشنهاد نویسنده مشهور برای نجات کتابخانه‌ها

جیمز پترسون پیشنهاد می‌کند که خود مردم برای نجات کتابخانه‌ها پیش‌قدم شوند.

ایران آرت: بودجه‌ها تنزل پیدا کرده و بازدیدها رو به کاهش است، اما توصیه جیمز پترسون برای کتابخانه‌های در حال جنگ با این وضعیت یک کمپین بازاریابی است.

به گزارش ایبنا به نقل از گاردین، پترسون می‌گوید: «کتاب‌های رایگان! تصور کنید که در یک پاساژ یک فروشگاه مجانی وجود داشته باشد. نمی‌توانید حتا به آن وارد شوید. پس چرا وضعیت کتابخانه‌ها با کتاب‌های رایگان اینطور است؟»

به گفته نویسنده آثار پرفروش و مدیر اجرایی سابق تبلیغات، تمام بازاریابی‌ها فقط «فراخواندن مردم به نگاه کردن به یک چیز به شیوه‌ای متفاوت است. آن‌ها نه تنها در حال حاضر درست به کتابخانه‌ها نگاه نمی‌کنند، بلکه آن را یک مکان از مد افتاده و سوت و کور می‌دانند به جای آنکه به چشم کتاب‌های رایگان به آن بنگرند.»

پترسون اهمیت تامین هزینه را انکار نمی‌کند و ۵۰ هزار پوند از دارایی‌اش را برای کمک به کتابخانه‌های مدارس در بریتانیا اهدا کرده است اما این‌طور استدلال می‌کند که اگر مردم می‌خواهند کتابخانه‌ها باز بمانند، باید از آن‌ها استفاده کنند. آمارها نشان می‌دهد که پارسال ۱۰۵ شعبه از کتابخانه‌ها در انگلیس، اسکاتلند و ولز بسته شده، بازدیدها هر سال ۳٪ کاهش یافته و بودجه‌ها ۶۶ میلیون پوند کمتر شده است.

او می‌گوید: «این کار حقیقتا با مردم آغاز می‌شود. اگر ما حمایت خود را نشان دهیم، که این چیزی است که به آن اهمیت می‌دهیم، ما رای‌دهنده هستیم و آن‌ها که باید، توجه نشان خواهند داد. اگر ما اهمیت ندهیم، آن‌ها هم اهمیت نمی‌دهند.»

مادر پترسون یک معلم و کتابدار بود و او اکثر اوقاتش را در کتابخانه محلی نیوبرگ در نیویورک می‌گذراند. پترسون که بودجه ۵۰ هزار پوندی‌اش به مدارس بریتانیا به ۲۰۰ مدرسه تعلق گرفت تا برای کتابخانه‌هایشان کتاب بخرند، می‌گوید: «مادرم پول زیادی نداشت، با این حال از پول خودش برای بچه‌های مدرسه کتاب می‌خرید.».

از سال ۲۰۱۵ او کمک‌هزینه‌ای مشابه به مدارس و ۱.۷۵ میلیون دلار به کتابخانه‌های عمومی ایالات متحده و یک میلیون دلار به کتابفروشی‌های مستقل اختصاص داده است. در بریتانیا او همچنین ۵۰۰ هزار پوند به کتابفروشی‌های مستقل کمک کرده است.

او با اشاره به نقش حیاتی کتابخانه‌های مدارس، کتابدارها و معلمان در متحول کردن زندگی‌ها و رواج عشق به خواندن می‌گوید «به طور قطع دولت نیز باید در این راه قدم بردارد، اما این نافی قدم برداشتن مردم نیست.»

کتابخانه جیمز پترسون هفته کتابخانه ها
نظرات خوانندگان
  • Parnian
    پاسخ

    كاش يك رمان نوشته بشه درباره زندگي يك دختر كه عاشق يك گرگ ميشه و رفتارش مثل اون ميشه قدرت پيدا ميكنه از نظر ظاهري هم تغيير ميكنه و تبديل به گرگ ميشه و به عشقش ميرسه
    عشق هر شخصيتيو ميتونه تغيير بده
    كسي كتاب با اين عنوان ميشناسه؟

ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین