کد خبر: 26997 A

نمایشگاه کتاب فرانکفورت افتتاح شد / حضور فردریکا موگرینی

نمایشگاه کتاب فرانکفورت افتتاح شد / حضور فردریکا موگرینی

نمایشگاه کتاب فرانکفورت که مهم‌ترین نمایشگاه بین‌المللی کتاب در دنیا است، امروز به طور رسمی فعالیت خود را آغاز کرد.

ایران آرت: مهم‌ترین نمایشگاه صنعت نشر در دنیا امروز با حضور 7000 غرفه از 105 کشور مختلف آغاز به کار کرد. نمایشگاه «فرانکفورت» به دلیل تعداد شرکت‌های انتشاراتی حاضر در آن  بزرگ‌ترین نمایشگاه کتاب دنیا است و به دلیل تعداد بازدیدکنندگان در آن پس از نمایشگاه بین‌المللی «تورین» بزرگ‌ترین در دنیا محسوب می‌شود.

این نمایشگاه هر سال در ماه اکتبر در نمایشگاه تجارت «فرانکفورت» برگزار می‌شود. سه روز اول نمایشگاه مربوط به بازدیدکنندگان خاص است و دو روز پایانی مخصوص بازدید عموم است.

به گزارش ایبنا، نمایندگان شرکت‌های انتشاراتی و چندرسانه‌ای از سراسر دنیا  به نمایشگاه «فرانکفورت» می‌آیند تا حق چاپ آثار و مجوز انتشار بین‌المللی آن را دریافت کنند. اسپانسر این نمایشگاه شرکت‌های انتشاراتی کشور «آلمان» و مؤسسه فروشندگان کتاب است.

مدیران نمایشگاه فرانکفورت اعلام کردند غرفه‌های امسالِ نمایشگاه کتاب فرانکفورت نسبت به سال گذشته 3 درصد رشد داشته است. در سال 2017 بیش از 250 هزار نفر از این نمایشگاه دیدن کردند.

روز گذشته چیماندا نگزی آدیشی، نویسنده اهل نیجریه در افتتاحیه نمایشگاه سخنرانی کرد و فردریکا موگرینی، رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز نُطق کوتاهی انجام داد.

مهمان افتخاری نمایشگاه امسال کشور گرجستان است. ماموکا باختادزا، نخست‌وزیر گرجستان نیز در مراسم دیشب حضور داشت.

هفتادمین نمایشگاه کتاب بین‌المللی فرانکفورت از روز چهارشنبه آغاز و تا روز یکشنبه هفته آینده به فعالیت خود ادامه می‌دهد. 3700 رخداد فرهنگی در طول نمایشگاه برگزار می‌شود و 9800 خبرنگار این رخدادها را گزارش خواهند کرد.

پیش از باز شدن نمایشگاه به صورت رسمی جایزه کتاب آلمان توسط اتحادیه کتابفروشان و ناشران به صورت رسمی به ماریا ماله، نویسنده آلمانی برای کتاب «مجمع‌الجزایر» اهدا شد. هیئت داوران که جایزه 28 هزار و پانصد دلاری را به ماله هدیه کردند معتقدند کتاب نویسنده آلمانی رخدادی تأثیرگذار در در ادبیات آلمان است. داوران اعلام کردند داستان این کتاب، که در اسپانیای عصر فرانکو روایت می‌شود، «تاریخچه استعماری و دیکتاتوری اروپا در قرن بیستم در این اثر با هم آمیخته می‌شود.»

نمایشگاه «فرانکفورت» قدمتی بیش از 500 سال دارد. کمی بعد از اینکه «یوهانس گوتنبرگ» صنعت چاپ را در «ماینس» ایجاد کرد فروشندگان کتاب نمایشگاهی به راه انداختند که تا پایان قرن هفدهم مهم‌ترین نمایشگاه اروپا شناخته می‌شد. در نتیجه‌یِ توسعه سیاسی و فرهنگی در دوره «روشنگری» نمایشگاه «لایپزیک» جای نمایشگاه فرانکفورت را گرفت. پس از جنگ جهانی دوم اولین نمایشگاه کتاب «فرانکفورت» در سال 1949 و در کلیسای «سنت پال» برگزار شد و از آن زمان تا کنون جایگاه فاخر خود را به عنوان بهترین نمایشگاه دنیا پس گرفت.

نمایشگاه کتاب فرانکفورت یک اتفاق مهم در دنیا محسوب می‌شود زیرا علاوه بر خرید و فروش حق و مجوز فروش کتاب بسیاری از بازدیدکنندگان فرصت کسب اطلاعات بسیاری درباره بازار نشر، شبکه، و بازاریابی را دارند. ناشران، فروشندگان کتاب، کتابداران، استادان دانشگاه، هنرمندان، نویسندگان، نقاشان، فراهم‌کنندگان خدمات و امکانات چندرسانه‌ای در فعالیت‌های تجاری این نمایشگاه شرکت می‌کنند.

نمایشگاه کتاب نمایشگاه کتاب فرانکفورت
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین