کد خبر: 26715 A

جایزه ۱۵ هزار پوندی‌ برای داستان کوتاه خانم نویسنده

جایزه ۱۵ هزار پوندی‌ برای داستان کوتاه خانم نویسنده

«باج‌ِ شیرین» نخستین تجربه داستان کوتاه اینگرید پرساد، جایزه ملی داستان کوتاه بی‌بی‌سی را از آن خود کرد.

ایران آرت: اینگرید پرساد، نویسنده ترینیدادی، جایزه ملی داستان کوتاه بی‌بی‌سی را با اولین داستان کوتاهش به دست آورد. داستان یک پدر در حال مرگ و پسری که از او جدا شده که داوران آن را ظریف و پرهیجان توصیف کرده‌اند.

«باجِ شیرین» بر فهرست کوتاه کاملا زنانه امسال که شامل سارا هال، برنده پیشین این جایزه بود، غلبه کرد.

به گزارش ایبنا، استیگ ابل،‌ رئیس هیئت داوران گفت «رابطه میان ویکتور و پدرش رِگی کاملا قانع‌کننده و به‌یادماندنی است، یک وارونگی هوشمندانه از فرآیند طبیعی والدین.» و پرساد که در حفظ انسجام صدا بدون آنکه واقعیت درگیری اصلی را رفع و رجوع کند، موفق است.

کی.جی اُر، یکی دیگر از داوران که دو سال پیش برنده این جایزه شد گفت: «باج شیرین در عین حال ظریف، پرهیجان، ناراحت‌کننده و پر از طنز است... اینجا نویسنده‌ای داریم که پتانسیل فشرده و متناقض داستان کوتاه را می‌فهمد.»

پرساد که در تیرینیداد به دنیا آمده و حالا در لندن زندگی می‌کند، نویسندگی را دهه چهارم زندگی‌اش و پس از شغل‌هایی نظیر استادی دانشگاه، هنرمند تجسمی و مدیریت پروژه شروع کرد. او نخستین رمانش «اگر هرگز به خانه نمی‌رفتم» را در سال ۲۰۱۴ منتشر کرد. «باج شیرین» اولین تجربه او در نوشتن داستان کوتاه است و غیر از این موفق به کسب جایزه داستان کوتاه کامن‌ولث شده است.

پرساد جایزه ۱۵ هزار پوندی‌اش را در جشنی که سه‌شنبه شب در دانشگاه کمبریج برگزار شد دریافت کرد.

باج شیرین جایزه ملی داستان کوتاه بی بی سی اینگرید پرساد
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین