کد خبر: 26650 A

مهمان ویژه نمایشگاه کتاب فرانکفورت معرفی شد / حضور ادبی یا سیاسی؟

مهمان ویژه نمایشگاه کتاب فرانکفورت معرفی شد / حضور ادبی یا سیاسی؟

مسئول غرفه گرجستان در نمایشگاه فرانکفورت می‌گوید غیر از معرفی ادبیات گرجی، قصد دارند اولین قدم خود را برای عضویت در اتحادیه اروپا بردارند.

ایران آرت: هفتادمین نمایشگاه کتاب فرانکفورت از هجدهم ماه مهر به مدت پنج روز برگزار خواهد شد. امسال کشور گرجستان مهمان ویژه نمایشگاه است و غرفه این کشور به مدیر روابط عمومی یک ناشر بین‌المللی در تفلیس پایتخت این کشور واگذار شده است. جواتسا جوباوا از انتشارات اینتلکتی شهر تفلیس علاوه بر مسئولیتش در این انتشارات، رئیس اتحادیه ناشران و کتابفروشان گرجستان را نیز برعهده دارد و حالا قرار است هیئت اعزامی این کشور به نمایشگاه کتاب فرانکفورت را رهبری کند. قرار است وی در کنفرانسی یک روز قبل از شروع نمایشگاه سخنرانی کند.

به گزارش ایبنا، جوابا در گفتگویی علت اصلی دعوت نمایشگاه فرانکفورت از کشورش را رشد سریع کتابفروشی در کشورش و روش‌های نوین بازاریابی ناشران در این کشور ارزیابی می‌کند. وی می‌گوید گرجستان در سال‌های اخیر رشد بی‌سابقه‌ای در بازار کتاب شاهد بوده است و از طریق بازاریابی تلفنی بیشتر ناشران این کشور موفقیت خاصی در بازار کتاب پیدا کرده‌اند.

به نقل از پابلیشینگ پرسپکتیو، مسئول غرفه گرجستان در نمایشگاه فرانکفورت می‌گوید هرچند بیشتر شرکت‌های گرجستانی از طریق تلفن محصولات خود را می‌فروشند ولی این روش از سوی ناشران و کتابفروشان ابداء شده است. آنها به مشتری‌های خود زنگ می‌زنند و به راحتی کتاب خود را می‌فروشند. این روش بازاریابی خیلی ساده است. ما به مشتری‌ها زنگ می زنیم و آنها کتاب‌های مورد نیازشان را سفارش می دهند و همین موفقیت باعث شده امسال تجربه خود را در اختیار برگزارکنندگان نمایشگاه فرانکفورت قرار دهیم.

710-Gvantsa-Jobava-at-National-Library-of-Georgia-ftw

وی اعتقاد دارد بسیاری از خریداران کتاب ممکن است هیچ وقت به کتابفروشی نروند ولی تمایل به خرید کتاب داشته باشند. شاید هیچ وقت برای کسی پیش نیاید که بخواهد به نمایشگاه کتاب یا کتابفروشی برود ولی همیشه یادتان باشد که مشتری‌های کتاب لزوماً بازدیدکننده از این نمایشگاه‌ها یا کتابفروشی‌ها نیستند.

اپراتورهای مرکز تلفن تنها اطلاعات مورد نیاز کتاب را در اختیار مشتری‌ها قرار می‌دهند و اینکه کتاب چند صفحه دارد و درباره چه چیزی نوشته شده است. این روش در کشور گرجستان تبدیل به یک راه ثابت برای فروش کتاب شده است و بسیاری از ناشران حتی قراردادهایی با اپراتورهای تلفن‌های همراه منعقد می‌کنند.

بر اساس آمارهای منتشر شده توسط دولت گرجستان بیشتر کتاب‌هایی که از طریق بازاریابان تلفنی این کشور فروخته می‌شوند کتاب‌های داستانی کوتاه هستند که در سال‌های اخیر مشتری‌های زیادی پیدا کرده است. البته داستان‌های ترجمه شده نسبت به داستان‌های کلاسیک گرجستان از اقبال بیشتری در نزد مخاطبان برخوردار بوده است.

امسال کشور گرجستان با شعار دنیای آزاد در نمایشگاه فرانکفورت حضور خواهد یافت و به گفته جوابا قرار است نمایشگاه کتاب فرانکفورت آغاز راهی برای عرضه و نمایش زیبایی‌های کشورمان به کشورهای اروپایی باشد. وی می‌گوید کسی چه می‌داند شاید حضور در نمایشگاه فرانکفورت اولین قدم در مسیر تلاش این کشور برای عضویت در اتحادیه اروپا باشد. البته ما هدف اصلی خود را برای معرفی ادبیات کشور گرجستان به ناشران اروپایی گذاشته‌ایم ولی هدف سیاسی نیز دور از انتظار نیست. ما به خصوص در حوزه شعر ادبیات غنی داریم و امیدواریم در کنار هدف سیاسی بتوانیم شاعران و نویسندگان خود را به اروپا معرفی کنیم.

گفتنی است سال گذشته حدود 7هزار ناشر از 100 کشور جهان در نمایشگاه کتاب فرانکفورت حضور یافتند که طبق آمارهای منتشر شده در سایت این نمایشگاه نزدیک به 300هزار نفر بازدیدکننده داشت.  

گرجستان نمایشگاه کتاب نمایشگاه کتاب فرانکفورت
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین