کد خبر: 26612 A

۵ نویسنده برتر جوان آمریکا معرفی شدند

۵ نویسنده برتر جوان آمریکا معرفی شدند

بنیاد کتاب ملی امریکا با هدف معرفی بهترین‌های ادبیات امریکا و وسعت بخشیدن مخاطبین خود مثل هر سال ۵ نویسنده برتر زیر ۳۵ سال را معرفی کرد.

ایران آرت: هر سال بنیاد کتاب ملی برندگان جایزه ۵ نویسنده برتر زیر ۳۵ سال را معرفی می‌کند. نویسندگان نامزد نمی‌شوند و حتی نمی‌دانند که در نظر گرفته شده‌اند، تا زمانی که معرفی شوند. هر کدام از آنها توسط یکی از برندگان یا فینالیست‌های سابق جایزه کتاب ملی انتخاب می‌شوند.

به گزارش ایبنا، ۵ نویسنده برتر امسال همگی پس از ۳۰ نوامبر ۱۹۸۲ به دنیا آمده‌اند که نشان از وجود استعداد چشمگیر در ایالات متحده دارد. این نویسندگان جوان با سبک‌های متفاوت وسعت رمان‌ها و داستان‌های کوتاه معاصر را نشان می‌دهند. طبق قوانین هر کدام از آنها تنها یک کتاب منتشر کرده‌اند، اما این کتاب‌ها خوشبین بودن برای آینده‌ای روشن و بقای داستان امریکایی را آسان می‌سازند.

هانا لیلیث اسدی انتخاب شده توسط کلیر وایه واتکینز

Hannah-Assadi_UlyssePayet-1

اسدی ۳۲ ساله در نیویورک به دنیا آمد و در آریزونا بزرگ شد و دوباره به نیویورک برگشت تا در دانشگاه کلمبیا به تحصیل بپردازد. رمان او «سونورا» درباره دو زن جوان است که منطقه فینیکس را ترک می‌کنند و به نیویورک می‌روند.

آکوائک امزی انتخاب شده توسط کارمن ماریا ماکادو

mythos-akwaekeemezie-elenamudd-1927

امزی به عنوان یک کودک در نیجریه نوشتن داستان را آغاز کرد تا لوازم تحریر فوق‌العاده‌ای را که معلمش تهیه می‌کرد به دست آورد. حالا امزیِ ۳۱ ساله یک هنرمند ویدیویی و نویسنده تمام وقت در بروکلین است. رمان خودزندگی‌نامه «آب تازه» داستان دلخراش دختر نیجریه‌ای را تعریف می‌کند که چندین شخصیت جداگانه دارد، هویت‌هایی که حتی بعد از رفتن به امریکا و مورد تجاوز قرار گرفتن قوی‌تر خودشان را نشان می‌دهند.

لیدیا کیسلینگ انتخاب شده توسط سامانتا هانت

200065523(1)

کیسلینگ با ۳۴ سال سن بزرگ‌ترین فرد این جمع پنج نفره است. رمان او «ایالت طلایی» درباره زنی در سان‌فرانسیسکو است که شوهر تُرکش برای بازگشت به ایالات متحده دچار مشکل می شود. مستاصل از این وقفه، او با دختر ۱۶ ماهه‌اش به یک خانه سیار در صحرا می‌گریزد.

نانا کوامه آجی برنیا انتخاب شده توسط کولسون وایتهد

Untitled-1-1

آجی برنیا به عنوان نوجوان با دوستانش داستان‌هایی به هم می‌بافتند تا زمان را بگذرانند. حالا او ۲۷ ساله است و در دانشگاه سیراکیوس تدریس می‌کند که کارش مورد تحسین اساتید ساختار و فرمی همچون جورج ساندرز قرار گرفته است. مجموعه داستان او «جمعه سیاه» داستان‌هایی سوررئال و طنز درباره مصرف‌گرایی و مردم امریکاست.

موریل راسمن-زکر انتخاب شده توسط بیل کلگ

3146315008

راسمن-زکر ۲۹ ساله در اورشلیم به دنیا آمده و عمدتا در اوهایو بزرگ شده است اما آخرین بخش دبیرستان خود را در اسرائیل گذرانده و مشتاق بوده که به عضویت ارتش اسرائیل دربیاید. اگرچه در سال‌های بعد نگرشش عوض شد و سرانجام از خدمت کناره‌گیری کرد. آن تجربه الهام‌بخش «اندوه یک پرنده سفید است» درباره دوستی یک دوقلوی فلسطینی و یک سرباز جوان اسرائیلی به نام جاناتان شد.

نویسنده بنیاد کتاب ملی آمریکا نویسندگان جوان نویسنده آمریکایی هانا لیلیث اسدی آکوائک امزی لیدیا کیسلینگ
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین