کد خبر: 2648 A

وقتی طنزپرداز رو دست فعالان اجتماعی بلند می‌شود

وقتی طنزپرداز رو دست فعالان اجتماعی بلند می‌شود

پوریا عالمی را به طنزهای مطبوعاتی و کتاب‌هایش در همین رابطه می‌شناسیم. طنازی او هم بین روزنامه‌نگارها و دوستانش، زبانزد است، اما گاهی هم ممکن است کارهایی از او سر بزند که اتفاقا خیلی هم جدی است و شاید به ذهن فعال‌ترین کنشگران اجتماعی هم نرسد

ایران‌آرت: پوریا عالمی را به طنزهای مطبوعاتی و کتاب‌هایش در همین رابطه می‌شناسیم. طنازی او هم بین روزنامه‌نگارها و دوستانش، زبانزد است، اما گاهی هم ممکن است کارهایی از او سر بزند که اتفاقا خیلی هم جدی است و شاید به ذهن فعال‌ترین کنشگران اجتماعی و فرهنگی هم نرسد. مثلا همین تصمیمی که در رابطه با مراسم رونمایی و جشن امضای کتاب تازه‌اش گرفته است.

این روزنامه‌نگار و طنزپرداز گفته به منظور تمرکززدایی فرهنگی، از رونمایی کتابش در تهران به نفع سایر استان‌ها صرف نظر کرده است.

پوریا عالمی نویسنده و طنزپرداز که به تازگی کتاب جدید با عنوان «اکون‌آبادی‌ها» را منتشر کرده، به منظور آنچه از آن با عنوان تمرکززدایی فرهنگی یاد کرده، به خبرگزاری مهر گفته که تصمیم گرفته رونمایی کتابش را در سایر استان‌های کشور برگزار کند و اولویت تهران را به آن‌ها واگذار کند.

عالمی در این باره گفته: مشکل اصلی ما در زمینه موفق نبودن ایده تمرکززدایی فرهنگی در نبود انسجام  عمومی، باور و فرهنگی است که شهرها و قومیت‌ها را از هم منفک می‌کند. همین مساله منجر به این شده که استان تهران که یک استان جداگانه است برای کل استان‌های کشور تعیین تکلیف کند و هرکسی برای پیشرفت به کوچ به تهران بیاندیشد. به نظر من تمرکز همه چیز در پایتخت فرصت‌سوزی و عمرسوزی است و خروجی خوبی نخواهد داشت.

او ادامه داده: همزمان با انتشار کتاب «اکون‌آبادی‌ها» تصمیم گرفتم در حرکتی خودجوش و با هزینه شخصی به جای تمرکز روی معرفی کتاب در تهران، آن را در سایر ‌استان‌های کشور معرفی کنم که نخستین جلسه آن در شهر رشت و در کتابفروشی فرازمند انجام شد.

عالمی افزوده: برنامه‌های بعدی معرفی این کتاب در سایر استان‌ها نیز در دست تدارک است و به‌زودی برنامه‌هایی در استان‌های هرمزگان، یزد، قم، اصفهان، خوزستان، آذربایجان شرقی و... خواهیم داشت.

 

 

 

پوریا عالمی اکون‌آبادی‌ها
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین