کد خبر: 26389 A

ماجرای تازه خانه فروغ فرخزاد

ماجرای تازه خانه فروغ فرخزاد

ثبت ملی خانه فروغ فرخزاد با چالش‌هایی جدیدی مواجه شده است.

ایران آرت: درحالی که دلاور بزرگ نیا (مدیرکل میراث فرهنگی،‌ صنایع دستی و گردشگری تهران) در نشست خبرنگاران حوزه میراث فرهنگی با معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از ثبت خانه فروغ فرخزاد خبر داد اما فرهاد نظری (مدیرکل ثبت آثار و حفظ و احیاء میراث معنوی و طبیعی) در گفتگو با ایلنا اعلام کرد: این خبر را نه رد می‌کنم نه تایید.

او گفت: از آنجا که اعلام ثبت یک اثر در فهرست میراث فرهنگی باید به تایید و تصویب رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برسد، بنابراین مدیرکل استان نمی‌تواند چنین خبری را اعلام کند.

بزرگ‌نیا همچنین در بخشی از صحبت‌های خود به این نکته اشاره داشت که لوح ثبتی خانه فروغ هنوز به این اداره کل نرسیده است و شماره ثبت آن را نیز اعلام نکرد.

به گزارش ایلنا، ثبت خانه فروغ فرخزاد طی ماه‌های گذشته با چالش‌های زیادی روبه رو بود. چنانکه از یکسو مدیرکل میراث فرهنگی،‌ صنایع دستی و گردشگری تهران از تکمیل و ارسال پرونده ثبت به اداره ثبت آثار خبر می‌داد و از دیگر سو مدیرکل ثبت آثار و حفظ و احیاء میراث معنوی و طبیعی از تکمیل نبودن پرونده برای ثبت حکایت می‌کرد. اکنون نیز در پی اعلام خبر ثبت خانه فروغ، با چالش دیگری مبنی بر تایید یا عدم تایید آن روبه رو شده‌ایم.

فروغ فرخزاد خانه فروغ فرخزاد ثبت ملی خانه فروغ فرخزاد
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین