کد خبر: 26174 A

خدمات جالب یک کتابفروشی برای جذب مشتری

خدمات جالب یک کتابفروشی برای جذب مشتری

صاحب موفق‌ترین کتابفروشی آفریقای جنوبی اعتقاد دارد موفقیت کتابفروشی‌اش به خاطر حضور و تجمع مردمی با افکار و عقاید مختلف است.

ایران آرت: کتابفروشی بوکلانگ واقع در شرق شهر کیپ تاون از سوی اتحادیه ناشران و نویسندگان کشور آفریقای جنوبی از سه سال گذشته تا کنون برترین و موفق‌ترین کتاب‌فروشی این کشور اعلام شده است. این کتاب‌فروشی در سال 2007 تاسیس شده است ولی در همین دوره کوتاه توانسته به جایگاه برترین مرجع کتاب‌فروشی در جنوب آفریقا تبدیل شود. «مروین اسلومن» صاحب این کتاب‌فروشی دانش آموخته دانشگاه کیپ تاون در رشته مدیریت است. او یک سایت اطلاع رسانی معتبر در آفریقای جنوبی را نیز اداره می‌کند ولی خودش ترجیح می‌دهد همه او را کتاب‌فروش خطاب کنند.

به گزارش ایبنا، مجله لیت هاب گفتگویی با این کتاب‌فروش موفق آفریقای جنوبی انجام داده است که بخش‌هایی از آن را می‌‌خوانید:

محبوب‌ترین بخش کتاب‌فروشی از نظر شما؟ 

معمولاً بخش کتاب‌های داستانی چون خودم همیشه این کتاب‌ها را مطالعه می‌کنم. ولی روزهای تعطیل بیشتر بخش کتاب‌های کودکمان خیلی فعال است. اکثر روزهای تعطیل برای کودکان جلسات کتاب‌خوانی برگزار می‌کنیم.

اگر بخواهید موفقیت کتاب‌فروشی خود را در سه کلمه بگویید؟ 

کتاب‌های خوب، سرویس خوب، قهوه خوب.

کمی بیشتر توضیح می‌دهید؟ 

ببینید شما به عنوان یک کتاب‌فروش کافی است کتاب‌هایی که برای فروش عرضه می‌کنید خودتان بخوانید و دوست داشته باشید. اینجا هر کتابی که می‌فروشیم همه کتاب‌هایی هستند که کم و بیش با آنها آشنایی پیدا کردم.

ascqod13tgwuy9rakwul

اگر فضای اضافی داشته باشید، کدام بخش را توسعه می‌دهید؟ 

به طور حتم بخش غذاخوری و کافی شاپ. یادتان باشد کتاب خواندن همراه صرف یک غذای خوشمزه یا قهوه با طعم خوب است که همه را جذب خودش می‌کند. در کتاب‌فروشی‌ها فضاها نباید همه‌اش به کتاب اختصاص داده شود.

معمولاً یک کتابفروش در طول روز چه کاری می‌کند؟ 

خب بستگی به شغل و نوع فعالیت آن کتاب‌فروش دارد. نشستن ساعت‌های طولانی در کنار یک مشتری و خواندن یک کتاب برای من خیلی هیجان انگیز است.

از برنامه‌های جنبی خود بگویید. به نظرتان این امر در موفقیت کتابفروشی مفید است؟ 

یک کتاب‌فروشی تنها محل فروختن چند ورق کاغذ به مردم نیست. این فروشگاه با فروشگاه‌های دیگر تفاوت دارد. دراینجا مردم با یکدیگر بحث می‌کنند و با یکدیگر به تبادل نظر و عقیده می‌پردازند. اگر نتوانید در جایگاه یک کتاب‌فروش این مسئله را مدیریت کنید، نباید به موفقیت در این عرصه فکر کنید. کتاب‌فروش باید بتواند با تمام اقشار جامعه ارتباط برقرار کند و بین این نظرات و افکار مختلف هماهنگی ایجاد کند. از مهمترین برنامه‌های ما نیز برگزاری چنین جلساتی است که نویسنده‌ها و دیگر اقشار جامعه برای بیان نظرات خود درباره کتاب یا موضوعی خاص به اینجا می‌آیند.

آفریقای جنوبی کتابخانه کتابفروشی مروین اسلومن
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین