کد خبر: 25827 A

کتابی که به خاطر یک ویدئوی عجیب پرفروش شد

کتابی که به خاطر یک ویدئوی عجیب پرفروش شد

کتاب خواندن بامزه یک مادربزرگ اسکاتلندی برای نوه‌اش باعث شد کتابی که ۹ سال از انتشار آن می‌گذرد در دنیا پرفروش شود.

ایران آرت: انتشار ویدئوی مادربزرگی که هنگام خواندن کتاب مصور «الاغ نحیف» برای نوه خود از خنده ریسه می‌رود، کتاب‌دوستان سراسر دنیا را راهی کتابفروشی‌ها کرد تا هر چه زودتر نسخه‌ای از این کتاب چاپ سال 2009 بخرند. این استقبال ناگهانی و خیره‌کننده البته دردسرهایی هم برای ناشر داشت و باعث شد او در تامین نیاز خوانندگان «الاغ نحیف» به مشکل بخورد.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از گاردین، کریگ اسمیث نیوزیلندی این کتاب را حدود یک دهه پیش با الهام از یکی از ترانه‌های خودش به این مضمون نوشت که «شما به الاغی که سه تا پا داشته باشه چی می‌گین؟ یه الاغ نحیف.» کاتس کاولی هم تصویرگری کتاب 24 صفحه‌ای «الاغ نحیف» را بر عهده داشت که در خود نیوزیلند و استرالیا از کتاب‌های محبوب کودکان است اما تا همین اواخر در بریتانیا و دیگر نقاط دنیا چندان شناخته‌شده نبود.

هر چند ویدئوی پنج دقیقه‌ای مادربزرگ اسکاتلندی کار خودش را کرد و «الاغ نحیف» در دنیا محبوب شد. جنیس کلارک وقتی این کتاب را برای نوه چهار ماهه‌اش آرچر می‌خواند، چنان ذوق می‌کند که نمی‌تواند جلوی خنده خودش را بگیرد. او رو به دخترش که دارد فیلم می‌گیرد، می‌گوید: «این کتاب آخر مرا می‌کشد!» ویدئوی کتاب خواندن خانم کلارک هفته گذشته بیش از سه میلیون بار در دنیا دیده شده است.

ناشر «الاغ نحیف» در نیوزیلند تمام نسخه‌های آن را فروخته و در آینده نزدیک 50 هزار نسخه دیگر روانه بازار می‌کند. کتاب در بریتانیا به چاپ دوم رسیده و سایت آمازون در آمریکا و انگلیس برچسب «تمام شد» روی جلد کتاب گذاشته است. فقط در یک هفته اخیر صدها نسخه دست‌دوم از «الاغ نحیف» فروخته شده و انبوه درخواست‌ها برای تهیه آن همچنان ادامه دارد. میزان فروش کتاب در دنیا از مرز یک میلیون نسخه گذشته است.

اسمیث، نویسنده «الاغ نحیف» درباره آنچه این روزها اتفاق افتاده می‌گوید: «ویدئوی مادربزرگ طلاست. دیدن کتاب خواندن و خندیدن جنیس لذت‌بخش است و من هم مثل خیلی‌ها از خنده او خنده‌ام می‌گیرد. بارها از خودم پرسیدم چرا کتاب من در بریتانیا و آمریکا چندان مورد توجه قرار نگرفته اما به نظر می‌رسد اوضاع در حال رو به راه شدن است.»

کتاب الاغ نحیف کریگ اسمیث کتاب مصور
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین