کد خبر: 25374 A

ناگفته‌های دختر استیو جابز از پدرش / رفتارهای عجیب آقای نابغه!

ناگفته‌های دختر استیو جابز از پدرش / رفتارهای عجیب آقای نابغه!

کتاب جدیدی که به زندگی استیو جابز می‌پردازد و وجه جدیدی از چهره وی را از دید دخترش عیان می‌کند، هنوز نیامده پرفروش شد.

ایران آرت: لیسا برنان-جابز حدود یک هفته قبل مصاحبه‌ای با نیویورک تایمز درباره کتاب خاطرات جدیدش که «Small Fry» نام گرفته است، انجام داد. او در این کتاب که شاید بتوان آن را به فارسی با عنوان «حیوانکی» یا «گوشت سرخ شده کوچولو» ترجمه کرد، و نیز در مصاحبه‌اش، درباره رابطه‌اش با پدر فقیدش استیو جابز صحبت می‌کند.

به گزارش مهر، با وجود اینکه تا به حال چند فیلم و بیوگرافی سعی کرده‌اند نگاهی عام به زندگی پدر او داشته باشند، برنان-جابز از این کتاب استفاده کرده تا دید خودش از داستان را تعریف کند. او وقتی به دنیا آمد که جابز ۲۳ سال داشت. جابز انکار کرده بود پدر اوست اما یک تست دی‌ان‌ای بعدا خلاف این را ثابت کرد.

کتاب خاطرات برنان-جابز در بسیاری از خاطراتی که تعریف می‌کند نشان می‌دهد که جابز نسبت به دخترش رفتاری بد داشته است. به طور مثال او نمی‌خواست سیستم گرمایشی در اتاق دخترش قرار دهد و به او می‌گفت به دلیل عطری که می‌زند بوی توالت می‌دهد.

برنان-جابز می‌گوید: وقتی شروع به نوشتن کردم فکر نمی‌کردم او تا این حد روی صفحه جالب باشد و حتی تقریبا کمی عصبانی شده بودم که او چقدر جذبه و کشش داشت.

حتی با وجود اینکه او رابطه‌ای غیرمعمول با پدرش داشت، می‌گوید هرگز حس تهدید شدن از سوی او نکرد، ولی بعضی مواقع برایش پدرش «فقط عجیب» بود. او در اشاره به شوهرش بیل که دو فرزند از ازدواج قبلی‌اش دارد گفت: شوهرم را می‌بینم که چه رابطه خوبی با دخترانش دارد و کاملا مسئولیت‌پذیر است. پدرم هم خیلی دوست داشت چنین آدمی باشد و همیشه چنین افرادی را دور خودش جمع می‌کرد، اما خودش هرگز نمی‌توانست چنین مردی باشد.

کتاب اشاره می‌کند که جابز بالاخره در روزهای پایانی عمرش از دختر خود معذرت‌خواهی کرد، مخصوصا به خاطر اینکه وقت بیشتری با او نگذراند، در دوران نوجوانی او ناپدید می‌شد، پیغام‌هایش را جواب نمی‌داد و تولدهایش را فراموش می‌کرد. برنان-جابز به این معذرت‌خواهی به عنوان «پایان سینمایی» خودش اشاره کرد.

او در میراث پدرش سهم داشت و چند میلیون دلار دریافت کرد. هرچند او در توزیع میراث مالی پدرش نقش ندارد، اما می‌گوید اگر داشت میلیاردها دلار به بنیاد بیل و ملیندا گیتس اهدا می‌کرد. این انتخاب جالبی است، مخصوصا با توجه به رقابت همیشگی اپل و مایکروسافت.

لیسا به نیویورک تایمز گفت: واقعا انجام چنین کاری خیلی بد می‌بود؟ حس می‌کنم بنیاد گیتس دارد کارهای خیلی خوبی انجام می‌دهد و به نظرم من آن پول را هدر می‌دادم.

پاول جابز و کودکانش و همچنین خواهر استیو جابز یعنی مونا سیمپسون در بیانیه‌ای گفتند کتاب جابز-برنان با خاطرات آن‌ها از استیو جابز تفاوت دارد. آن‌ها گفتند: لیسا بخشی از خانواده ماست، بنابراین کتاب او را با اندوه خواندیم چون تفاوت‌های شدیدی از خاطرات ما از آن دوره داشت. نمایش استیو در این کتاب آن شوهر و پدری نیست که ما می‌شناختیم.

این کتاب ۴۰۰ صفحه‌ای قرار است ۴ سپتامبر( ۱۲ شهریور) به بازار بیاید.

این کتاب که هنوز به صورت رسمی منتشر نشده در رده چهارم کتاب‌های زندگینامه‌ای سایت آمازون جای گرفته است و به صورت آنلاین از سوی مشتریان سفارش داده می شود.   

استیو جابز لیسا برنان-جابز کتاب حیوانکی
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین