کد خبر: 24390 A

خانم نویسنده دوباره معترض شد

خانم نویسنده دوباره معترض شد

جدیدترین کتاب نائومی کلِین با عنوان "نبرد برای بهشت" با رویکردی انقادی منتشر شد.

ایران آرت: «نائومی کلِین» نویسنده کتاب‌های پرفروشی چون «دکترین شوک»، «نه دیگر کافی نیست» و «بدون لوگو» این بار با کتاب جدیدش با عنوان «نبرد برای بهشت» به این موضوع می‌پردازد که چطور «قدرت سیاست شوک» و «سرمایه‌داری ِ فاجعه» به بهانه «بهبود» شرایط به دنبال تضعیف دیدگاه‌های انتقادی رادیکال و انعطاف‌پذیر مردم است.

به گزارش مهر، شش ماه پس از اینکه «طوفان ماریا»، جزیره «پورتو ریکو» را درهم کوبید، بنا به روایت «نائومی کلین» این جزیره صحنه درگیری‌هایی بین سرمایه‌گذاران ثروتمند و فعال در عرصه تکنولوژی و مردم عادی پورتوریکو شد. هر کدام از طرفین این درگیری، قصد داشتند با هدف بهبود شرایط جزیره در آینده جایگاهی را برای خود دست و پا کنند، اما اتفاقی که عملاً افتاد یک نابرابری فراگیر و بحران انسانی متعاقب آن بود. کتاب «نبرد برای بهشت» نائومی کلین، گزارشی دقیق و بی‌طرفانه از این موضوع ارائه می‌دهد و رد پای سیاست‌های شوک و سرمایه‌داری فاجعه را در این واقعه دنبال می‌کند.

این کتاب در ماه ژوئن سال جاری در قالب ۹۶ صفحه، توسط انتشارات «های‌مارکت» به زبان‌های انگلیسی و اسپانیایی منتشر شده است.  

تمام عواید حاصل از فروش کتاب «نبرد برای بهشت» به زبان انگلیسی و اسپانیایی به طور مستقیم به سازمانی در پورتوریکو تعلق می‌گیرد که با سرمایه‌داریِ فاجعه مقابله کرده و برای بهبود و تحقق شرایط منصفانه و عادلانه در این جزیره تلاش می‌کند.

«نائومی کلین» روزنامه‌نگار نویسنده و مستندساز کانادایی و برنده جوایز متعدد در عرصه‌های مذکور است. حوزه فعالیت کلین موضوعات ضد جنگ، ضد سرمایه‌داری و محیط زیست بوده است.

نویسنده زن نویسنده مشهور نائومی کلین نائومی کلاین k
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین