کد خبر: 24007 A

بهترین‌ کتاب‌های علمی تخیلی به انتخاب گاردین

بهترین‌ کتاب‌های علمی تخیلی به انتخاب گاردین

روزنامه گاردین اعتقاد دارد این کتاب‌ها بهترین رمان‌های علمی تخیلی منتشر شده در سال 2018 هستند.

ایران آرت: به نظر می‌رسد هنوز هم در میان کتاب‌های منتشر شده در کشورهای غربی، ژانر علمی تخیلی یکی از پرطرفدارترین موضوعات داستانی باشد. به گزارش ایبنا، روزنامه گاردین اعتقاد دارد بهترین رمان‌های چاپ شده در ژانر علمی تخیلی منتشر شده در سال 2018 پنج رمان زیر هستند:


کتاب چیزهای پنهان نوشته فرانسسکو دیمیتری

1

چهار همکلاسی قدیمی هر سال قرارشان برای ملاقات یکدیگر شهری کوچک به نام پوگلیا در جنوب ایتالیا است. رهبر گروه شخصیت کاریزماتیک بیشتری نسبت به بقیه دارد ولی در آخرین قرار گروه از او خبری نیست. دوستانش برای اینکه خبری از او بگیرند به خانه‌اش مراجعه می‌کنند ولی خانه را خالی پیدا می‌کنند و همین موضوع نگرانی درباره سرنوشت دوستشان بیشتر می‌شود. در آنجا کتابی با عنوان چیزهای پنهان پیدا می‌کنند که حقایق پنهانی از رابطه او با گروه‌های مافیایی خبر می‌دهد ولی این رابطه کمی عجیب‌‌تر از روابط معمولی گنگسترهاست.


2001: یک ادیسه در لغات جمع‌‌آوری شده توسط ایان واتس

2  

واتس برای بزرگداشت تولد صدسالگی آرتور سی.کلارک نویسنده افسانه‌ای داستان‌های علمی تخیلی از نویسندگان این ژانر دعوت کرده تا داستان‌های خود را در قالب این کتاب چاپ کنند. به نظر می‌رسد کتاب بهترین هدیه به طرفداران این نوع داستان‌ها باشد چون علاوه بر مقالات مستندی از نیل گایمن داستان‌های علمی تخیلی خوبی از نویسندگان برجسته این ژانر ارائه کرده است. 27 داستان علمی تخیلی و 3 مقاله مستند در این کتاب عرضه شده است.

 

سرزمین تابستان نوشته هانا راجانیمی 

3

در سال 1938 مردم جامعه زیاد از مرگ نمی‌ترسیدند چون دولت امپراطوری انگلیس سرزمینی به نام تابستان ساخته بود که مردم به آنجا برسند. این سرزمین آرمان‌شهری برای مردگان بود ولی موضوع اصلی اینجا بود که به غیر از این امپراطوری، قدرت‌های دیگر ادعای مالکیت این سرزمین را داشتند. شوروی جاسوسانی به این سرزمین اعزام کرده بود و با تکنولوژی خودشان در آنجا حضور داشتند.

 

آرزوی مبارزه نوشته آدا پالمر 

4

تمام هدف کندو در آینده جهان این است که جنگی اتفاق نیفتد. جنگ در گذشته تمام شده است و مردمانی که در آینده زندگی می‌کنند همگی در صلح زندگی می‌کنند ولی آرمان‌شهری که از آن به عنوان کندو یاد می‌شود، با جنگ غریبه هستند و تا آن زمان همه در صلح زندگی کرده‌اند ولی با پیدا شدن موجوداتی خارج از کندو مجبورند چهره زشت جنگ را ببینند.

 

یکی از ما نوشته کرگ دیلوئی 

5

داستان رمان در سال 1984 اتفاق می‌افتد که بیماری نادری در بین جامعه انسانی شیوع پیدا کرده است که نسلی از انسان‌های خاص پدید آورده است. کودکان این نسل دارای شکل عجیب و غریبی هستند که به خاطر شکل‌شان مجبور هستند مثل برده‌ها برای انسان‌ها کار کنند. ولی این کودکان نیروهای ذهنی عجیبی دارند که با رهبری پسری به نام برین علیه انسان‌ها شورش می‌کنند.

گاردین فرانسسکو دیمیتری ایان واتس آدا پالمر کرگ دیلوئی
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین