کد خبر: 23907 A

مردم جهان سیاسی‌خوان شدند

مردم جهان سیاسی‌خوان شدند

گروه تحقیقاتی آماری آمریکایی ان‌پی‌دی (NPD) اعلام کرد در سال جدید فروش کتاب‌های سیاسی در بین کتاب‌های مستند بیشترین سهم فروش را داشته است.

ایران آرت: گروه تحقیقات آماری ان‌پی‌دی (NPD) اعلام کرده در چهار ماه ابتدای سال 2018 میزان کتاب‌های مستند افزایش یافته است که سهم بیشتری از این کتاب‌ها را کتاب‌های سیاسی تشکیل می‌دهد.

به گزارش ایبنا، گروه ان‌پی‌دی یکی از بزرگترین شرکت‌های تحقیقاتی در حوزه آمارهای مربوط به فروش بازی‌های رایانه‌ای و همچنین کالاهای فرهنگی مثل کتاب است. این شرکت هر سال آمارهای دقیقی از میزان فروش کتاب‌خوان‌های الکترونیک نیز ارائه می‌کند.

این گروه در گزارشی که در سایت خودش منتشر کرد از افزایش فروش کتاب‌های سیاسی در ماه‌های ابتدایی سال جاری خبر داد که در راس آن‌ها کتاب «آتش و خشم» مایکل ولف قرار داشته است. بر اساس این گزارش نزدیک به 4درصد رشد در فروش کتاب‌های سیاسی دیده می‌شود.

یک وفاداری بالاتر: حقیقت، دروغ و رهبری عنوان کتاب سیاسی دیگری است که خاطرات جیمز کومی رئیس سابق پلیس فدرال آمریکا در مقام بعدی فروش کتاب‌های سیاسی قرار دارد. این کتاب به عنوان یکی از ۱۰ کتاب مهم سال ۲۰۱۸ شناخته شده است.

در این کتاب، جیمز کومی اطلاعات ناشنیده‌ای را درباره جنبه‌های تاریک سیاست‌های آمریکا ارائه می‌دهد و به بررسی ویژگی‌های رهبری اخلاقی می‌پردازد و پس از بررسی ساختار خانواده‌های مافیایی در آمریکا و دیدگاه سران مافیا نشان می‌دهد.

به گفته گروه ان‌پی‌دی کتاب خشم و آتش در سال 2018 حدود 993هزار نسخه فروش داشته است درحالیکه این رقم برای کتاب جیمز کومی حدود 562هزار نسخه بوده است.

در بین کتاب‌های سیاسی که در مقام‌های بعدی فروش قرار دارند، کتاب نوشته شده توسط هیلاری کلینتون مشهورتر از بقیه است. کتاب «چه رخداد» کلینتون در سال 2017 بیش از 110هزار نسخه فروخته بود.

گفتنی است میزان فروش کتاب‌های سیاسی در فرمت الکترونیک نیز از رشد قابل ملاحظه‌ای برخوردار بوده است. گروه آماری میزان فروش این کتاب‌ها را در سال جاری با رشد 22درصدی نسبت به سال گذشته ارزیابی کرد.

کتاب سیاست کتاب سیاسی سیاسی
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین