کد خبر: 23553 A

فرش قرمز فرانسوی‌ها برای نویسنده پرفروش آمریکایی

فرش قرمز فرانسوی‌ها برای نویسنده پرفروش آمریکایی

رمان جنایی "جزیره کامینو" نوشته جان گریشام، نویسنده امریکایی جایزه فرانسوی لوسین باریر سال 2018 را از آن خود کرد.

ایران آرت: هیئت داوران جایزه لوسین باریر، رمان پرفروش «جزیره کامینو» نوشته جان گریشام را که تحت عنوان «مورد فیتزجرالد» اخیرا در فرانسه منتشر شده، برنده جایزه لوسین باریر سال 2018 اعلام کردند. این جایزه قرار است به مناسبت چهل‌و چهارمین فستیوال سینمای امریکایی دوویل که از 13 ماه آگوست(22مردادماه) تا 9 سپتامبر(18 شهریور) در فرانسه برگزار می‌شود به جان گریشام اهدا شود. در این فستیوال هم‌چنین سه اقتباس سینمایی از آثار گریشام به نمایش در خواهد آمد.

به گزارش ایبنا، «جزیره کامینو» که از زمان انتشار آن در سال گذشته میلادی در امریکا تاکنون فروش خوبی داشته است، بعد از انتشار آن در فرانسه در ماه می و از سوی انتشارات جی‌سی‌‌لاته با استقبال خوبی در جامعه فرانسوی نیز روبه‌رو شده و 15 هزار نسخه از آن به فروش رفته است.

ماجرای رمان جنایی «جزیره کامینو» درباره نسخه‌های اصل فیتزجرالد است که از ارزش بالایی برخوردار است و این نسخه‌ها در دانشگاه پرینستون به سرقت رفته است. بروس کبل، یک کتاب فروش در فلوریدا به دست داشتن در سرقت این نسخه‌ها مظنون است. در این میان یک رمان‌نویس جوان با نام مرسر مان، مامور می‌شود تا به حلقه ادبی دوستان آن کتابدار نفوذ کند تا از این طریق بتواند به حقیقت ماجرا پی ببرد.

جان گریشام در سال 1955 میلادی در امریکا متولد شد و سال‌هاست که به عنوان نویسنده رمان‌های حقوقی در امریکا مطرح است. از وی تاکنون 29 اثر اعم از رمان، داستان کوتاه و کتاب‌ کودک منتشر شده و بسیاری از آن‌ها تاکنون در پرده نقره‌ای سینما روایت شده‌‌اند. ترجمه‌های متعددی از آثار او به زبان‌های مختلف از جمله فارسی منتشر شده است.

« جزیره کامینو» با ترجمه سینا عربشاهی به فارسی ترجمه و اخیرا از سوی انتشارت مروارید در ایران منتشر شده است

جان گریشام لوسین باریر جزیره کامینو
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین