کد خبر: 23531 A

معرفی برندگان جوایز ادبی ژاپن

معرفی برندگان جوایز ادبی ژاپن

هیروکی تاکاهاشی به عنوان برنده جایزه آکوتاگا ۲۰۱۸ معرفی شد و جایزه نائوکی به ریو شیماموتو رسید.

ایران آرت: هیروکی تاکاهاشی رمان‌نویس ژاپنی موفق شد تا جایزه معتبر آکوتاگاوا را برای کتابی با عنوان «آتش تشریفاتی» دریافت کند و در همین حال جایزه نائوکی که برای داستان عامه پسند اهدا می‌شود به ریو شیماموتو تعلق گرفت.

به گزارش مهر، کمیته انتخاب برندگان این دو جایزه که هر سال با هم برگزار می‌شود رمان تاکاهاشی ۳۸ ساله را که درباره پسرهایی است که در دبیرستان درگیر بازی‌های خشن می‌شوند شایسته دریافت این جایزه خواند.

این نویسنده کارش را با نوشتن در زمینه ادبیات جنگ آغاز کرد و تا کنون ۳ بار نامزد دریافت جایزه آکوتاگاوا شده است. یکی از این رمان‌ها «استخوان انگشت» درباره سربازی جوان در جنگ جهانی دوم بود که سال ۲۰۱۴   نامزد دریافت این جایزه شده بود.

شیماماتو ۳۵ ساله نیز جایزه نائوکی را برای «نخستین عشق» دریافت کرد که رمانی معمایی با تمرکز بر دانشجوی دختری است که پس از کشته شدن پدرش وارد ماجراهای جدیدی می‌شود. او از زمانی که در دبیرستان بود به نویسندگی روی آورد.

این دو جایزه در مراسمی که اواخر آگوست در توکیو برگزار می‌شود به برندگان اهدا می‌شود و هر نویسنده رقمی یک میلیون ینی را به عنوان جایزه دریافت می‌کنند.

این دوره، دوره ۱۵۹ جایزه آکوتاگاوا بود که سالی دو بار برگزار می‌شود.

جایزه آکوتاگاوا سال ۱۹۳۵ به یاد ریونوسوکی آکوتاگاوا نویسنده ژاپنی تاسیس شد و همان سال یک جایزه دیگر به یاد نویسنده دیگر ژاپنی یعنی سانجوگو نائوکی تاسیس شد. این دو جایزه از آن زمان با هم هر سال دو بار برندگان خود را انتخاب و معرفی می‌کنند.

هیروکی تاکاهاشی جایزه آکوتاگا جایزه نائوکی ریمو شیماموتو
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین