کد خبر: 23099 A

جایزه آلمان‌ها به "قورباغه‌ها در دریا"

جایزه آلمان‌ها به "قورباغه‌ها در دریا"

جایزه اینگه‌بورگ باخمن که یکی از مهم‌ترین جوایز ادبی آلمان به شمار می‌رود امسال به تانیا مالیارچوک اعطا شد.

ایران آرت: جایزه ادبی اینگه‌بورگ باخمن یکی از بزرگ‌ترین جوایز ادبی آلمان محسوب می‌شود. دریافت این جایزه پایه‌ای در روند پیشرفت ادبی برای بسیاری از نویسندگان بنام آلمانی‌زبان بوده است. نخستین واکنش خانم تانیا مالیارچوک پس از آگاهی از اعطای جایزه باخمن به او، این بود که گفت به نوشتن ادامه خواهد داد.

روز یکشنبه ۸ ژوئن (۱۷ تیر) هیئت داوران به جلسه رایزنی خود در شهر کلاگن‌فورت، زادگاه اینگه‌بورگ باخمن، پایان داد و تانیا مالیارچوک را برنده سال ۲۰۱۸ این جایزه اعلام کرد. تانیا مالیارچوک ۳۵ سال پیش در اوکراین به دنیا آمد.

۴۲امین جایزه ادبی اینگه‌بورگ باخمن که جایزه‌ای ۲۵ هزار یورویی است، برای نگارش "قورباغه‌ها در دریا" به این زن نویسنده اهدا شد.

در این اثر مالیارچوک از جمله به موضوع آوارگی و همچنین بی‌علاقگی نسل جوان به بستگان سالخورده خود می‌پردازد. 

به گزارش دویچه‌وله، پس از دریافت این جایزه مالیارچوک در مصاحبه‌ای گفت که نمی‌تواند چیزی بگوید و انتظار دریافت چنین جایزه‌ای را نداشته است و "اکنون کمی خوشحال است".

نوشته‌های مالیارچوک که هیئت داوران را در کلاگن‌فورت تحت تاثیر قرار داده با سرنوشت و زندگی او آمیخته‌اند.

مالیارچوک می‌گوید: «عنوان کتاب "قورباغه‌ها در دریا" به این معنی است که آن‌ها در خارج از محیط طبیعی خود زندگی می‌کنند. مانند هزاران مهاجر اوکراینی که همه جا در اروپا پراکنده هستند‌؛ این زندگی‌ای است در سایه.»

مراسم ادبی باخمن هر سال در کلاگن‌فورت، زادگاه اینگه‌بورگ باخمن، برگزار می‌شود. او یکى از نام آورترین شاعران و نویسندگان آلمانى زبان بعد از جنگ جهانى دوم به شمار می‌آید. باخمن در سن ۴۷ سالگی در رم درگذشت. 

امسال ۱۴ نویسنده، از جمله ۹ تن از نویسندگان آلمانی، نامزد دریافت این جایزه بودند. 

قورباغه ها در دریا تانیا مالیارچوک جازه اینگه بورگ باخمن باخمن
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین