کد خبر: 22082 A

ببینید: اینجا ایران، شادترین نقطه دنیا

ببینید: اینجا ایران، شادترین نقطه دنیا

ایران آرت : بار دیگر فوتبال دلیلی شد تا مردم ایران در کنار هم در خیابان های کشور به جشن و پایکوبی بپردازند.

به گزارش "ورزش سه"، 20 سال از آخرین پیروزی ایران در جام جهانی می گذرد که کی روش موفق شد دومین پیروزی تیم ملی در تاریخ جام های جهانی را رقم بزند.

بیست سال پیش بود که تیم ملی در بازی دوم مرحله گروهی و پس از شکستی که مقابل یوگسلاوی متحمل شده بود، برابر آمریکا قرار گرفت؛ دیداری که سیاسی ترین بازی قرن نامیده شد؛ مسابقه ای در پایان با 2 گل استیلی و مهدوی کیا خاتمه یافت تا مردم به خیابان ها بیایند و دوش به دوش هم جشن شادی بگیرند.


از آن زمان تاکنون مسابقات پرشماری پیش روی تیم ملی قرار گرفت و ما در دو جام جهانی بدون پیروزی کار خود را تمام شده دیدیم و تنها دو تساوی سهم فوتبال ما بود؛

در روسیه اما بیم و امیدها زیاد بود. عده ای به کار کارلوس کی روش و شاگردانش ایمان داشتند و عده ای هم از گروه سختی می گفتند که ایران در آن گرفتار شده بود، اما باز هم فوتبال روی غیرقابل پیش بینی بودن خود را نشان داد.

همزمان با عید فطر که مردم ایران یک ماه روزه داری را جشن می گرفتند، تیم ملی در ورزشگاه کرستوفسکی سن پترزبورگ به مصاف مراکش رفت تا شاید همان شگفتی را رقم بزند که مردم انتظارش را می کشیدند.


بازی برای ایران سخت شروع شد و تا 20 دقیقه اول بسیاری از مردمی که پای گیرنده های خود بازی را تماشا می کردند، یک باخت را به حساب ایران واریز کرده بودند ولی هر چه زمان گذشت تیم ملی بهتر و بهتر شد و به واسطه جنگندگی بازیکنان تیم ملی در نیمه دوم شاهد بازی متعادلی از سوی هر دو تیم بودیم.


مصدومیت جدی سه بازیکن که دو تای آنها شاگردان کی روش بودند، بیانگر شدت بازی درگیرانه دو تیم بود ولی پایان بازی با یک امتیاز هم برای ملی پوشان ایرانی بد نبود؛ انتظار سوت پایان بازی را می کشیدیم که سامان قدوس با زیرکی خطایی نزدیکی ها نقطه کرنر گرفت؛ همان جایی که احسان حاج صفی تبحر بالایی در ارسال ها دارد.


می دانستیم با این خطا کار تمام است و حداقل یک امتیاز نصیب مردان ایرانی خواهد شد ولی ارسال حاج صفی به قدری خوب بود که مدافع مراکشی ها مجبور به زدن توپ در شرایطی نامتعادل شد و عروسی را به کوچه ایران رساند.


4 سال پیش در دومین دیدار جام جهانی برابر آرژانتین شاگردان کارلوس کی روش مردانه جنگیدند واگرچه در پایان نبوغ مسی مانع از کسب امتیاز از آن مسابقه شد ولی مانع از شادی مردم و حضور آنها در خیابان های شهر نشد.


4 سال از آن زمان سپری شد؛ قرعه کشی جام جهانی برای ما بسیار دلهره آور بود و مردم شانس کمی برای تیم ملی متصور بودند ولی فوتبال بار دیگر نشان داد که چرا به محبوب ترین ورزش جهان تبدیل شده؛ ورزشی که می تواند با یک پیروزی احساس مشترکی را میان مردم یک کشور ایجاد کند و دلیلی بشود برای شادی آنها در کنار یکدیگر؛ چیزی که الان در خیابان های تهران و تمام شهرهای ایران شاهد آن هستیم.

 

 

 

57694695139703252237582514445564

تیم ملی فوتبال جام جهانی روسیه
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین