کد خبر: 22064 A

همه رازهای کشف نشده دنیای ادبیات

همه رازهای کشف نشده دنیای ادبیات

زندگی نویسندگان و نخبگان دنیای ادبیات همیشه با حاشیه‌ها و داستان‌های عجیب همراه بوده است.

ایران آرت: در تاریخ ادبیات جهان کتاب‌هایی نوشته شدند که افسانه‌های بسیاری درباره آنها ساخته شد ولی عجایب این دنیا تنها به کتاب‌ها محدود نمی‌شود.

به گزارش ایبنا، زندگی نویسندگان و نخبگان دنیای ادبیات همیشه با حاشیه‌ها و داستان‌های عجیب همراه بوده است که بعضی از این داستان‌ها به اسراری تبدیل شده‌اند که همینطور در تاریخ خاک می‌خورند و هنو کشف نشده‌اند. در این گزارش بزرگترین رازهایی که از نویسندگان مشهور هیچ وقت کشف نشدند ذکر شده است:

 

1. چرا هیچ کس دست نوشته‌‌های وینیچ را نخواند؟ 

11

ویلفرد مایکل وینیچ عتیقه شناس انگلیسی و دوستدار کتاب صاحب یکی از بزرگترین بنگاه‌های تجارت کتاب‌های نایاب در جهان در قرن پانزده میلادی بوده است. وینیچ در کنار جمع‌آوری کتاب‌های عتیقه به نوشتن نیز علاقمند بود و معروف است که دارای دست نوشته‌هایی است که هرگز خوانده نشدند. وینیچ در سال 1912 کتابی عتیقه حاوی نوشته‌های رمزگذاری شده خرید که به دست نوشته‌های وینیچ معروف شد. بر اساس منابع تاریخی این دست نوشته‌ها در اواخر قرن پانزده و اوایل قرن شانزدهم میلادی نوشته شده ولی هیچ کس از محتوای آن اطلاعی ندارد. رمزنگاران بسیاری در جنگ جهانی دوم برای رمزگشایی این نوشته‌ها دست به کار شدند ولی آن‌ها همچنان مرموز و ناشناخته‌اند. در حقیقت الفبای به کار رفته در این کتاب ناشناخته است و تنها مفهوم کلی که از صفحات به جامانده این کتاب به دست آمده این است که کتاب یک دستور داروسازی قرون وسطی است.

 

2. علت مرگ نویسنده گربه سیاه چه بود؟ 

22

ادگار آلن پو نویسنده و شاعر آمریکایی یکی از پایه‌گذاران جنبش رمانتیک در ادبیات داستانی آمریکا بود. داستان‌های پو به خاطر رازآلود و ترسناک بودن مشهور شده‌اند. پو از اولین نویسندگان داستان کوتاه آمریکایی به حساب می‌آید و از او به عنوان مبدع داستان‌های کارآگاهی نیز یاد می‌شود. از معروف‌ترین داستانهای وی می‌‌توان به گربه سیاه اشاره کرد. شاید مهمترین نقطه زندگی پو که همیشه داستان‌های زیادی درباره آن گفته شده و هنوز هم به صورت راز باقی مانده مرگ این نویسنده بود. در ۷ اکتبر ۱۸۴۹، پو در ۴۰ سالگی در بالتیمور درگذشت. او را در حال خلسه و روی نیمکتی در پارک پیدا کردند و به بیمارستان بردند. چهار روز در حال مرگ و زندگی به سر برد و هذیان گفت. از چیزهایی وهمی و شبحی بر دیوار حرف می‌زد، اما نتوانست بگوید که چه بر سر او آمده‌است. علت مرگش مشخص نیست و از دلایل زیادی از جمله الکل، انسداد شریان، مواد مخدر، بیماری قلبی، وبا، هاری، خودکشی و سل برای آن نام برده می‌شود.

 

3. نمایشنامه گمشده شکسپیر کجاست؟ 

3

ویلیام شکسپیر نویسنده، شاعر و نمایشنامه نویس مشهور انگلیسی به عنوان بزرگترین نویسنده و نمایشنامه نویس کل تاریخ زبان انگلیسی شناخته شده است. داستان‌های بسیاری درباره زندگی و مرگ او نوشته شد ولی با این حال، بسیاری از حقایق زندگی او مبهم است. یکی از این ابهامات نمایشنامه‌ای است که گفته می‌شود هرگز کسی آن را نخوانده است. گفته می‌شود نام این نمایشنامه «کاردنیو» است و تنها اطلاعاتی که درباره این نمایشنامه وجود دارد خبری است که یک ناشر در سال 1653 میلادی منتشر کرد. این ناشر حق مالکیت کتابی به نام «تاریخ کاردنیو» را خرید که روی جلد آن نویسنده با نام شکسپیر و آقای فلچر خورده شده بود. در زمان حیات شکسپیر نمایشنامه‌ای به نام کاردنا و کاردنو اجرا شد که این نمایشنامه در حال حاضر وجود دارد ولی گفته می‌شود از روی کتاب دون‌کیشوت نوشته سروانتس اجرا شده است و هنوز کسی از اصل نمایشنامه کاردنیو خبری ندارد.

 

4. آگاتا کریستی 11 روز کجا رفت؟ 

44

آگاتا کریستی نویسنده داستان‌های پلیسی جنایی اولین نویسنده‌ای است که کتاب‌هایش بیشترین ترجمه را به زبان‌های مختلف دنیا داشته است. این نویسنده در زمان حیات خود آنقدر مشهور بود که وقتی در شب سوم دسامبر سال 1926 سوار ماشینش می‌شود و در تاریکی شب به مقصد یک مکان نامعلوم می‌رود همه رسانه‌ها از این مسئله حرف می‌زنند. او یازده روز از چشم همه ناپدید شد و تا امروز هیچ کس نمی‌داند در این مدت کریستی کجا بوده است. چیزی که بیشتر این مسئله را اسرارآمیز می‌کند این است که خبرنگاران ماشین کریستی را پیدا کرده بودند ولی خبری از خودش نبود.  

 

5. چه کسی بیوولف را نوشت؟ 

5

بیوولف نخستین حماسه شناخته شده اروپایی از نویسنده‌ای ناشناس است. این حماسه به زبان انگلیسی کهن نوشته شده است. تاریخ‌نگاران نگارش آن را میان ۷۰۰ تا ۱۰۰۰ میلادی برآورد کرده‌اند. این نوشته حماسی که از سده نوزدهم به این سو به نام بیوولف مشهور شده است به داستان نبردهای پهلوانی به نام بیوولف می‌پردازد که یک قبیله دانمارکی را از دست جانور خونخواری به نام گرندل نجات می‌دهد و سپس در دریا فرو می‌رود تا مادر آن جانور را هم بکشد. بعد از پادشاه قبیله خود می‌شود ولی سرانجام در جنگ با اژدها کشته می‌شود.

آگاتا کریستی ویلیام شکسپیر شکسپیر عاشق ادگار آلن پو ویلفرد مایل وینیچ
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین