کد خبر: 21989 A

سرک کشیدن به حریم خصوصی با صابر ابر

سرک کشیدن به حریم خصوصی با صابر ابر

حریم خصوصی از ابعاد مختلفی نقض می‌شود، از سوی مردم، خانواده، فامیل، نظام آموزشی و در برخی موارد نیز از سوی سیستم سیاسی و اجتماعی.

ایران آرت: حریم خصوصی از ابعاد مختلفی در جامعه ایران نقض می‌شود، از سوی مردم، خانواده، فامیل، نظام آموزشی، ساختارهای فرهنگی، شبکه‌های اجتماعی، رسانه‌ها و...

به گزارش خبرآنلاین، چند وقتی است که بازیگران و هنرمندان ایرانی در شبکه‌های اجتماعی، به صورت نرم، دست روی مساله‌ای گذاشتند که در جامعه ایرانی، خصوصا بخش‌های سنتی ان به خوبی رعایت نمی‌شود:« حریم خصوصی» .

مفهوم کلی و پر دامنه‌ای که در جامعه ایران هنوز آنطور که باید، رعایت نمی‌شود و همزمان حریم خصوصی از ابعاد مختلفی نقض می‌شود، از سوی مردم، خانواده، فامیل، نظام آموزشی، ساختارهای فرهنگی، شبکه‌های اجتماعی، رسانه‌ها و در برخی موارد نیز از سوی سیستم سیاسی و اجتماعی.

ماجرا از این جا شروع شد که صابر ابر بازیگر تئاتر و سینما و فعال در حوزه‌های فرهنگی و سینمایی، در توییتی در توییتر شخصی خود روایتی از یکی از دوستان خود ارائه کرد که باعث شده، حریم خصوصی آن فرد زیر سوال برود.

متن توییت صابر ابر به اینگونه بود:

« چند روز پیش یکی از دوستان گفت: شاید باورش سخت باشد اما فلانی از من این سوال را پرسید : تو هنوز هم با تمام کارهایی که فلانی می‌کند تن به این رابطه می‌دهی؟

هر کاری کردم که در جوابش بگویم :

#به_نظرت_این_سوال_خیلی_خصوصی_نیست 

بنویسیم : چه سوالهایی این جواب را بی درنگ طلب می‌کند » این فراخوان صابر ابر، در توییتر شخصی خود پاسخ‌های جالبی داشت که منعکس‌کننده نظرات مردمی و کاربران درباره حریم خصوصی و روایتی از نقض یا ضرورت رعایت آن در جامعه ایران بود.

آنچه در ادامه در جدول زیر می‌آید ۱۵ مورد از مهم‌ترین و با مصداق‌ترین توییت‌ها در پاسخ به توییت صابر ابر است و می‌تواند منبع خوبی برای نظرات مردمی درباره حریم خصوصی باشد.

توضیح: ممکن برخی نظرات نقض کننده حریم خصوصی در مفهوم استاندارد و درست آن نباشد؛ برهمین اساس باید در نظر داشت این جدول مربوط به نظرات مردمی می‌شود و خبرآنلاین سعی دارد در ادامه با حضور کارشناسان مرتبط حریم خصوصی و مصادیق آن در جامعه ایران را بررسی کند.

1 هر سوالی مربوط به وضعیت تاهل، رابطه عاطفی و اعتقادات شامل موضوعات خصوصی میشه 

2 چقد حقوق میگیری؟چرا ازدواج نمیکنی؟چرا موهات داره سفید میشه؟هنوزم سر همون کار قبلی میری؟با کی رفته بودی سفر؟و هزاران سوال دیگه...

3 چرا لاغر نمیکنی

۴‍ چرا مجردی؟ چرا ازدواج نمی کنی؟ چرا جدا شدی؟

5 رتبه کنکورت چند شد این جوابو طلب میکنه

6 چطوریه اینقدر مهمونی می‌گیرید؟

7 هر سوالی راجع به ازدواج، طلاق، بچه دار شدن، هر سوالی که نشونه کنجکاوی تو زندگیِ خودمون و اطرافیانمون باشه

8 - پولهاتو چیکار میکنی ....چرا یه ماشین نمیخری؟؟؟؟

- چرا تا حالا نتونستی یکی رو تور کنی برای ازدواج....؟؟؟؟ دیر شده خیلی .........!!!!!!!!!!!!!

9 چرا بچه‌هات ازدواج نمی‌کنن/ پسرت با این رفتارهاش اذیتت نمی‌کنه؟ / چرا برای بچه‌ها پول خرج می‌کنی/نمی‌کنی

10 چرا رابطتو با .... ادامه میدی؟

11 کلی بگم، سوال درباره اعتقادات، درباره درآمد، درباره ازدواج و بچه‌دار شدن

12 بابات/ باباش چی کاره است؟ 

13 چرا اینقدر سفر میرید، پولشو از کجا میارید

14 رابطه‌ت با فلانی چطوریه، از همسرت راضی هستی؟ مشکلی باهم ندارید؟

15 برنامه‌ت واسه زندگی‌ت چیه؟ نمیخای یه تغییری تو زندگی‌ت بدی؟

حریم خصوصی صابر ابر
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین