کد خبر: 21754 A

عجیب‌ترین جایزه ادبی؛ 30 پوند برای 50 کلمه

عجیب‌ترین جایزه ادبی؛ 30 پوند برای 50 کلمه

مسابقه‌ای برای جستجوی استعدادهای جوان نویسندگی برگزار شده است که در این مسابقه باید داستان کوتاه 50 کلمه‌ای نوشته شود.

ایران آرت: در تاریخ ادبیات داستان‌های انگلیسی زبان شاید نویسندگانی بسیاری وجود داشته باشند که داستان‌های کوتاه موفق نوشته باشند. ولی شاید کمتر نویسنده‌ای وجود داشته باشد که بتواند در شش کلمه یک داستان کامل بنویسد.

به گزارش ایبنا، همینگوی در شش کلمه داستانی نوشته است: «کفش‌ نوزاد برای فروش، هرگز پوشیده نشده.» همینگوی این داستان کوتاه را در مسابقه‌ای شرکت داد و 70 دلار بابت آن برنده شد.

در بین نویسنده‌های غیرانگلیسی زبان شاید بتوان نام فرانتس کافکا را مثال زد که در جملاتی محدود داستان‌های عمیقی می‌نوشت. 

سال گذشته دانشگاه لینکلن انگلیس با همکاری چند سازمان غیردولتی به خصوص فستیوال کتاب لینکلن که وابسته به این دانشگاه است، مسابقه‌ای برای کشف استعدادهای نویسندگی داستان‌های کوتاه برگزار کرد که به گفته مسئولان آن با موفقیت چشمگیری روبرو شد. به گفته آن‌ها پارسال حدود 300 نویسنده جوان آثار خود را به این جشنواره ارسال کردند که از بین آن‌ها سه نفر در سه رده سنی مختلف انتخاب شدند. پارسال 30پوند به هر نویسنده اعطاء شد. 

شرایط شرکت در این فستیوال ادبی ساده است. نویسندگان باید داستان‌هایی در 50 کلمه بنویسند.امسال موضوع انقلاب برای این مسابقه انتخاب شده است. قرار است برندگان جایزه امسال در طی روزهای برگزاری فستیوال بین 24 تا 29 سپتامبر (2مهر) اعلام شود. 

ارنست همینگوی فرانتس کافکا داستان کوتاه
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین