کد خبر: 21731 A

مجموعه داستان‌های پیشنهادی نویسندگان مشهور

مجموعه داستان‌های پیشنهادی نویسندگان مشهور

جورج ساندرز و نویسندگانی دیگر همچون لارن گروف و اتگار کرت مجموعه داستان‌های مورد علاقه خود را که برای شروع به نویسندگی مناسب هستند معرفی کرده‌اند.

ایران آرت: دریافت یک مجموعه داستان مناسب در زمان مناسب می‌تواند یک هدیه فوق‌العاده برای هر نویسنده‌ای باشد. علی‌الخصوص هنگام شروع به نوشتن. برای مثال در پاییز ۱۹۴۳ وقتی مری فلانری اوکانر در کالج جورجیا در دانشگاه ایالتی درس می‌خواند، «دوبلینی‌ها»ی جیمز جویس را هدیه گرفت که تبدیل شد به سرمشق این نویسنده کاتولیک ایرلندی و باعث شد او صدای خودش را بیابد.

به گزارش ایبنا، در اینجا مجموعه‌هایی که بهترین داستان کوتاه نویسان برای جهت‌یابی بهتر در نوشتن از آن‌ها سرمشق گرفته‌اند و یا آن‌ها را به نویسنده‌های جوان پیشنهاد می‌کنند معرفی می‌کنیم.

مجموعه داستان، ایزاک بابل

1

-جورج ساندرز، نویسنده «لینکلن در باردو: مجموعه داستانی که پیشنهاد می‌کنم در واقع الان وجود ندارد و در زمان حیات نویسنده هم وجود نداشت، اما باید وجود داشته باشد. یک زیرمجموعه با عنوان «داستان‌های اتوبیوگرافی» در ترجمه دیوید مک‌داف/افریم سیشر از مجموعه داستان‌های بابل وجود دارد. این داستان‌ها نسخه خیالی «اودسا»ی بابل هستند. این مجموعه جذاب و پرقدرت در ایجاز مرا به یاد «در دوران ما»ی همینگوی و «پسر مسیح» دنیس جانسون می‌اندازد. و مرا به این مجموعه‌های ۱۲۰ صفحه‌ای علاقه‌مند می‌کند که به نظر می‌رسد یک چیز مشخص را در مجموعه‌ای از شاهکارهای کوچک و بدون حتا یک کلمه اضافه می‌گویند.

مجموعه داستان، گریس پیلی

2

-لارن گروف، نویسنده «فلوریدا»: مجموعه داستان گریس پیلی نمونه‌ای درخشان برای هر نویسنده‌ای است که به دنبال فهم صدا، ایجاز، طنز، گذر زمان و چگونگی انتقال هیجان سیاسی به آرامی است. پیلی به عنوان یک شاعر آغاز به کار کرد. من اغلب کلاس‌هایم را با داستان کوتاه «یک مرد داستان زندگی‌اش را به من می‌گوید» آغاز می‌کنم، چون راهی روشن و زیرکانه برای تصویر این نکته است که چطور یک داستان خوب بیش از یک داستان در خود دارد.

سواره نظام سرخ، ایزاک بابل

3

-دبورا ایزنبرگ، نویسنده «اردک تو اردک من است»: هر نویسنده‌ای حرف‌های خودش را برای گفتن دارد و هر نویسنده‌ای این حرف‌ها را به شیوه خودش می‌گوید. پس شک دارم که ممکن باشد با خواندن نوشته‌های یک نفر دیگر بتوان خیلی برای نوشتن خود چیزی یاد گرفت. اما فکر می‌کنم که آثار نوشته شده ذهن یک نویسنده خوب، هیجان انگیز و تقویت‌کننده است و می‌تواند آرمان‌های فرد را عمیق‌تر کند. و اگر می‌خواهید یک تجربه پرشور، پیچیده و شگفت انگیز داشته باشید، به سختی می‌توانید بهتر از داستان‌های «سواره نظام سرخ» ایزاک بابل پیدا کنید.

آغاز داستان ما، توبیاس ولف

4

-سامانتا شوبلین، نویسنده «رویای تب‌آلود»: «آغاز داستان ما»ی توبیاس ولف بسیار بیشتر از یک کتاب راهنمای وسیع از مثال‌هایی برای چگونگی ساخت شخصیت‌ها، موقعیت‌های فراموش‌نشدنی و دیالوگ‌های قوی است. این کتاب نشان می‌دهد که داستان‌های بزرگ چگونه همیشه از جزئیات کوچک زاده می‌شوند و کلمه به کلمه رشد می‌یابند که این تنها با راه رفتن دست در دست نویسنده و خواننده ساخته می‌شود.

سلاخ خانه شماره پنج، کورت ونه‌گات

5

-اتگار کرت، نویسنده «هفت سال خوب»:(می‌دانیم که این مجموعه داستان نیست، اما ...) کتابی که من برای شروع نوشتن به نویسنده‌ها پیشنهاد می‌کنم «سلاخ‌خانه شماره پنج» کورت ونه‌گات است. حقیقت این است که این یک کتاب اتوبیوگرافی علمی تخیلی است که نشان می‌دهد چگونه باید هر داستانی را به آن شیوه‌ای که می‌خواهیم تعریف کنیم. یک داستان درباره مرگ می‌تواند بامزه باشد، یک داستان درباره از دست دادن می‌تواند شورانگیز باشد و داستان زندگی شما لزوما نباید فراتر از واقع‌بینی باشد. توانایی نشان دادن احساسات یک انسان که معجون روشنی از صداقت و خیال‌پردازی است و ونه‌گات هر دو را دارد.

​پیدا کردن یک مرد خوب سخت است، فلانری اوکانر

6

-گیش جن، نویسنده «دختر در محل دریافت بار: شرح فاصله فرهنگی شرق-غرب»: هر نویسنده جوانی باید «پیدا کردن یک مرد خوب سخت است» اوکانر را حداقل سه یا چهار بار بخواند. اگر زمانی تصور می‌کردید خلاقیت با شفافیت در تضاد است، یا اینکه داستان‌های خنده‌دار جدی نیستند، یا داستان‌های درباره افراد غیرعادی درباره افراد غیرعادی است یا مسیر به سمت واقع‌بینی از واقع‌نگری می‌گذرد، اوکانر اینجاست که شما را از اشتباه در بیاورد.

جورج ساندرز لارن گروف اتگار کرت ایزاک بابل
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین