کد خبر: 20534 A

اخراج نویسنده معروف به اتهام آزار جنسی

اخراج نویسنده معروف به اتهام آزار جنسی

رئیس پولیتزر به اتهام رفتار غیراخلاقی با زنان برکنار شد.

ایران آرت: در پی رسانه‌ای شدن اتهام‌های چند زن علیه جونو دیاز، این نویسنده دومینیکنی تا نهایی شدن بررسی‌ها از ریاست هیات اهداکننده جایزه پولیتزر کنار گذاشته شد.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از گاردین، دیاز 49 ساله که استاد نویسندگی خلاق در دانشگاه MIT در کمبریج ماساچوستس و برنده پیشین جایزه پولیتزر در رشته ادبیات است، متهم به انجام رفتارهای غیراخلاقی با چند نویسنده زن شده است. سازمان‌دهندگان پولیتزر اعلام کردند تحقیقات مستقل درباره این اتهام‌ها انجام می‌دهند و به همین دلیل از دیاز خواستند از مقام خود کناره‌گیری کند.

او که ماه گذشته میلادی ریاست پولیتزر را بر عهده گرفته بود، همچنان عضو هیات اهداکننده این جایزه مهم و معتبر است اما قرار شده یوجین رابینسن، برنده پیشین پولیتزر و ستون‌نویس و دبیر روزنامه واشنگتن‌پست به طور موقت جایگزین دیاز شود. از سوی دیگر، مدیران دانشگاه MIT در اقدامی مستقل بررسی پرونده اخلاقی او را برای رد یا پذیرش اتهام‌ها آغاز کرده‌اند. ضمن اینکه کتابخانه دانشگاه هم برنامه کتابخوانی دیاز را برای روز 16 می لغو کرد.

جونو دیاز که یکی از تحسین‌شده‌ترین صداهای دنیای ادبیات لاتین در نسل تازه است، سال 2008 برای نگارش رمان «زندگی کوتاه و شگفت‌انگیز اسکار وائو» برنده جایزه پولیتزر در بخش داستان شد. او ماه گذشته میلادی با نگارش مقاله‌ای در روزنامه نیویورک‌تایمز اعتراف کرد در دوران کودکی بارها مورد آزار و اذیت قرار گرفته است.

کتاب نویسنده جایزه پولیتزر جونو دیاز
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین