کد خبر: 20472 A

رونمایی مجموعه شعرهای قاسم آهنین‌جان/ دعوتید به دیدار با شاعران «شعر دیگر» در نمایشگاه کتاب

رونمایی مجموعه شعرهای قاسم آهنین‌جان/ دعوتید به دیدار با شاعران «شعر دیگر» در نمایشگاه کتاب

فردا از مجموعه کامل شعرهای قاسم آهنین‌جان با حضور هوشنگ چالنگی و هرمز علی‌پور رونمایی می‌شود

ایران‌آرت: 35سال تمام‌وقت با شعر جنون ورزیده و حالا در 60‌سالگی، خروجی تام و تمام این همنشینی جنون و شعر را در یک کتاب پیش روی ما قرار داده است. دو هفته پیش بود که در همین صفحه خبر دادیم مجموعه کامل شعرهای قاسم آهنین‌جان منتشر خواهد شد؛ کتابی که حالا و از دو روز گذشته به غرفه انتشارات افراز در سی‌ویکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران رسیده و مشتاقان «شعر دیگر» و «شعر ناب» را خوشحال کرده است.

کارنامه هنر و ادبیاتش، پر فراز و نشیب است، هم در کار سینما بوده و هم مدتی کار در نشریات ادبی را تجربه کرده است، اما توان از همه اینها گرفته تا در همه این سال‌ها شعر را تاب بیاورد؛ شاعر «ذکر خواب‌های بلوط» که با همان یک کتاب تا سال‌ها یکی از مهم‌ترین نمونه‌های متفاوت در بدنه شعر ناب به حساب می‌آمد و پس از آن چندین و چند کتاب شعر منتشر کرد و با هر یک بر دیگرانی اثر گذاشت تا امروز همه شعرهایش در قالب کتابی قطور یکجا منتشر شود. تا حالا چند بار از آهنین‌جان نوشته‌ایم و متاسفانه یکی از این بارها، به درگذشت مادر او مربوط بود؛ یکی از شاعرانگی‌های زندگی او اتفاقا سال‌ها پرستاری از مادر بیمارش بود؛ مادری که حالا از جایی دیگر برای قاسم دست تکان می‌دهد و لبخندی خُرد بر لبانش می‌نشیند که سرانجام کتاب کامل شعرهایش بیرون آمده، درست چند روز پس از این‌که برای همیشه تنهایش گذاشته است.

این روزها آهنین‌جان، سیاه‌پوش و بی‌قرار با صورتی که بین دو احساس، یکی اندوه برای درگذشت مادر و دوست شاعرش هوشنگ آزادی‌ور و دیگری آرام و قراری که برای به‌سرانجام‌رسیدن شعرهایش یافته، راهروهای نمایشگاه کتاب را این سو و آن‌سو می‌کند. لابه‌لای این گشت‌ها به کودکی‌هایش در کانون پرورش فکری کودک و نوجوان سفر می‌کند و بعد به کارهایی که در سینما و موسیقی کرده تا به شعر رسیده است.

حالا او به ما می‌گوید قرار است روز پنجشنبه 20 اردیبهشت، به غرفه نشر افراز در نمایشگاه کتاب بیاید تا از کتاب شعرهایش رونمایی کند؛ در این رونمایی، هوشنگ چالنگی و هرمز علی‌پور که هر دو دوستان سال و سالیان شعرش هستند نیز حضور خواهند داشت. در واقع، بعدازظهر فردا، ساعت 15 تا 17 غرفه نشر افراز، تجمع شعر دیگری‌ها و دوستداران شاعران مستقل، از جنس آهنین‌جان‌هاست.

 

 

 
 
 
 
 
 
 
 

 

iranart


 

شعر دیگر هوشنگ چالنگی قاسم آهنین جان هرمز علی پور شعر ناب انتشارات افراز
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین