کد خبر: 2046 A

مشیت علایی رمان هوشیارمحبوب را نقد می‌کند

مشیت علایی رمان هوشیارمحبوب را نقد می‌کند

نشست نقد و بررسی «آن‌ها با شاعری که دوستش داشتند بد تا کردند»، فردا چهارشنبه 4 اسفند ماه از ساعت 17 تا 19 در نشر چشمه برگزار می‌شود.

ایران‌آرت: نشست نقد و بررسی چهارشنبه‌های کتاب نشر چشمه، این هفته به واکاوی رمان مجتبا هوشیار محبوب اختصاص دارد.

به گزارش ایران‌آرت، این نشست با حضور مشیت علایی، سعید طباطبایی و نویسنده رمان «آن‌ها با شاعری که خیلی دوستش داشتند بد تا کردند» برگزار خواهد شد.

«آن‌ها با شاعری که خیلی دوستش داشتند بد تا کردند» رمانی است که به‌تازگی از مجتبا هوشیار محبوب منتشر شده است. پشت جلد کتاب در معرفی این کتاب و نویسنده آن آمده است: «مجتبا هوشیار‌محبوب نویسنده‌ جوانِ تجربه‌گرای روزگارِ ماست. رمانِ قبلی‌اش با نامِ آقای مازِنی و دلتنگی‌های پدرش در سالِ 13911 از برگزیدگان رمانِ متفاوتِ سال، "واو"، شد و به عنوان رمان قابل تحسین سال 91 انتخاب شد. کتابِ تازه‌ی این نویسنده یعنی آن‌ها با شاعری که خیلی دوستش داشتند بد تا کردند ادامه‌ای ا‌ست بر روند فکری و روایی این داستان‌نویسِ متفاوت. رمان متشکل از فصل‌ها و "تکه‌"های بسیار کوتاه است از روزگار و ماجراهای چند پسرِ جوان که یکی‌شان محورِ روایت است. او که با زمانه‌ی خود دچارِ ناهماهنگی و اصطکاک است درگیرِ اتفاق‌هایی می‌شود که در ارتباط با دیگران برایش رقم می‌خورد. تلخیِ زیستن و اشباح کلان‌شهرِ تهران به شکل‌های گوناگون در این ماجراها دخیل هستند و اجازه نمی‌دهند روایتْ خطی و پیوسته شود. برای همین ما در رمان با خُرده‌روایت‌ها، خُرده‌شخصیت‌ها و حتا آدم‌های خُرده‌پایی مواجه می‌شویم که تأثیرهای کوچک اما مهمی در متن می‌گذارند. رمان هوشیارمحبوب را می‌توان یک رمانِ تجربیِ "اقلیت" دانست که جورِ دیگری به جهانِ درون و اطرافش می‌نگرد. تجربه‌ی زوال و وجودهایی که در حالِ تکثیر شدن هستند در مکان. برای همین است که می‌توان این اثر را یک رمانِ خاص دانست».

نشست نقد و بررسی «آن‌ها با شاعری که دوستش داشتند بد تا کردند»، امروز چهارشنبه 4 اسفند ماه از ساعت 17 تا 19 در  نشر چشمه واقع در روبه‌روی دو راهی یوسف‌آباد، کوچه افتخاری‌نیا شماره 52 برگزار می‌شود.

«سفرهای موجی و دوستان» و «همین‌جالا» دیگر آثار داستانی اوست. مجتبا هوشیا محبوب نگارش تازه‌ترین رمانش را نیز اخیراً به پایان برده است.

پوستر+نشست+بررسی+رمان+هوشیار+محبوب

 

 

 

نشر چشمه مجتبا هوشیار محبوب مشیت علایی چهارشنبه‌های کتاب آن‌ها با شاعری که دوستش داشتند بد تا کردند همین‌جالا سفرهای موجی و دوستان آقای مازنی و دلتنگی‌های پدرش
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین