کد خبر: 20251 A

تاثیرگذارترین نویسنده زن 28 سال دارد

تاثیرگذارترین نویسنده زن 28 سال دارد

نی ادو-لاج 28 ساله نویسنده تاثیرگذارترین کتاب شد.

ایران آرت: نی ادو-لاج با «چرا دیگر با سفیدپوستان درباره نژاد حرف نمی‌زنم» چهره‌هایی چون مایا آنجلو و سیمون دوبوار را پشت سر گذاشت و تاثیرگذارترین نویسنده زن در محافل دانشگاهی لقب گرفت.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از گاردین، ادو-لاج 28 ساله که پیش‌تر با همین کتاب برنده جایزه کتاب سال جالاک ویژه نویسندگان رنگین‌پوست ساکن بریتانیا شده بود، در نظرسنجی از چهره‌های دانشگاهی، کتابفروشان و ناشران نویسنده تاثیرگذارترین کتاب هم شد. فهرست 10 کتاب برتر به قلم نویسندگان زن که دنیا را دگرگون کردند با رای مردم انتخاب شده بود و برای گزینش برترین کتاب، در اختیار نخبگان قرار گرفت.

«چرا دیگر با سفیدپوستان درباره نژاد حرف نمی‌زنم» برای به دست آوردن این عنوان با کتاب‌ها و نویسندگانی چون «اتاقی از آن خود» ویرجینیا وولف، «خاطرات یک دختر جوان» آن فرانک، «جنس دوم» سیمون دوبوار، «بهار خاموش» ریچل کارسن، «می‌دانم چرا پرنده در قفس می‌خواند» مایا آنجلو، «فرانکنستین» مری شلی، «جین آیر» شارلوت برونته، «احقاق حقوق زنان» مری ولستن‌کرافت و «خواجه زنان» جرمن گریر رقابت کرد.

ادو-لاج که «چرا دیگر با سفیدپوستان درباره نژاد حرف نمی‌زنم» 12 درصد آرای عموم مردم را از آن خود کرده بود، کسب مقام نویسنده تاثیرگذارترین کتاب بین نویسندگان زن را یک افتخار بزرگ برای خود دانست. این نویسنده رنگین‌پوست که تباری نیجریه‌ای دارد، با نخستین کتاب خود درباره تقابل نژادها در بریتانیا به موفقیت فراوان دست یافته است.

سیمون دو بووار مایا آنجلو نی ادو-لاج
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین