کد خبر: 20123 A

جایزه 30 هزار پوندی برای کتابی درباره زندگی ابدی

جایزه 30 هزار پوندی برای کتابی درباره زندگی ابدی

جایزه ولکام یکی از معتبرترین جوایز حوزه ادبیات علمی است.

ایران آرت: نخستین کتاب یک نویسنده ایرلندی با موضوع چیرگی انسان بر مرگ با استفاده از فناوری برنده جایزه ادبی ۳۰ هزار پوندی ولکام شد که هر سال به بهترین کتاب در حوزه بهداشت و سلامت اهدا می‌شود.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فایننشال تایمز، «ماشین بودن» نوشته مارک اوکانل که به انتخاب هیات داوران از میان شش کتاب برگزیده شد، اکتشافی است درباره جنبش فرابشری؛ چالشی که می‌کوشد با استفاده از فناوری‌های نوین بر ترس انسان از مرگ و نیستی غلبه کند.

جایزه ولکام شامگاه دوشنبه در جشنی در لندن به اوکانل اهدا شد که دومین نویسنده ایرلندی برنده این جایزه 10 ساله است.

ادموند دووال، رئیس هیات داوران جایزه ولکام کتاب «ماشین بودن» را «آزمونی احساسگرایانه، سرگرم‌کننده و باورپذیر برای کسانی است که می‌خواهند زندگی ابدی داشته باشند» توصیف کرد. اوکانل روزنامه‌نگار، مقاله‌نویس و منتقد ادبی 38 ساله و اهل دوبلین است و نخستین کتاب او سال گذشته از سوی برخی رسانه‌ها به عنوان کتاب علمی سال 2017 برگزیده شده بود. پیش از این در سال 2016 سوزان اوسالیوان از ایرلند با «همه چیز در ذهن توست» جایزه ولکام را برده بود.

این جایزه ادبی که از معتبرترین جوایز حوزه ادبیات علمی است، سال 2009 از سوی بنیاد خیریه ولکام بنیان نهاده شد و ربه‌کا اسکلوت با «زندگی جاودانه هنریتا لکس» و ماریون کوتس با «آیسبرگ» برندگان پیشین آن هستند. «ماشین بودن» پاییز سال گذشته نامزد دریافت جایزه 30 هزار پوندی بیلی جیفورد برای بهترین کتاب غیرداستانی سال هم بود که در نهایت این جایزه به «چگونه با طاعون سر کنیم» دیوید فرانس درباره فراگیرشدن ویروس ایدز رسید.

ماشین بودن مارک اوکانل جایزه ولکام
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین