کد خبر: 20110 A

نمایش کتاب‌های نجات یافته از چنگ داعش

نمایش کتاب‌های نجات یافته از چنگ داعش

یک کتابخانه دولتی در کشور انگلستان اعلام کرده نمایشگاهی از کتاب‌های نایاب که سال گذشته از حمله داعش جان سالم به در بردند، برگزار می‌کند.

ایران آرت: مرکز پژوهشی و کتابخانه دولتی بلیکینگ استیت واقع در نورفک در شرق انگلستان نمایشگاهی از کتاب‌های ممنوعه چین و همچنین بسیاری از کتاب‌های به سرقت رفته از کتابخانه دانشگاه شهر موصل را برپا می‌کند.

به گزارش ایبنا، کتابخانه بلیکینگ یکی از بزرگترین مراکز فرهنگی در بریتانیا است که در حال حاضر دارای 12.500 کتاب نایاب مربوط به قرن هجدهم میلادی است. این کتابخانه دارای گنجینه‌ای از کتاب‌های ممنوعه از سراسر جهان است. به گفته هلن بیلی، مدیر روابط عمومی این کتابخانه از امروز (11 اردیبهشت) کتاب‌های ممنوعه چینی مربوط به قرن نوزدهم میلادی همراه کتاب‌های نایاب کتابخانه دانشگاه موصل به نمایش درمی‌آید.

دانشگاه موصل سال گذشته در حمله نیروهای داعش به طور کامل تخریب شد و بسیاری از کتاب‌های آن به آتش کشیده شد. گفته می‌شود حدود 2 هزار کتاب ارزشمند این کتابخانه به همت دانشجویان این دانشگاه از دست داعش‌ها نجات پیدا کرد.

در کتابخانه بلیکینگ که شبیه قلعه‌های قدیمی است نسخه‌های اولیه از داستان‌ها و رمان‌های چاپ قرن نوزده و هجده میلادی نگهداری می‌شود. یکی از نسخه‌های اولیه داستان «وینی‌پو» در بخش کتاب‌های ممنوعه کشور چین به نمایش گذاشته شده است.

داعش کتابخانه دولتی بلیکینگ دانشگاه موصل
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین