کد خبر: 19605 A

مجموعه داستان‌ ستاره مشهور سینما منتشر می‌شود

مجموعه داستان‌ ستاره مشهور سینما منتشر می‌شود

ترجمه "داستان‌های ماشین تحریر" اثر تام هنکس در ایران منتشر خواهد شد.

ایران آرت: محمد جوادی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا، از دریافت مجوز مجموعه‌ داستان تام هنکس خبر داد.

محمد جوادی درباره انتشار  «داستان‌های ماشین تحریر» اثر تام هنکس در نشر افق گفت: نشر افق یکی از معدود ناشران حرفه‌ای در سطح کشور است که همواره سعی کرده آثار ترجمه‌شده را با کپی‌رایت آن منتشر کند و خوشحال هستم که مجموعه‌ داستان تام هنکس در این انتشارات چاپ می‌شود.

مترجم آثار جوزف بویدن در ایران افزود: مجوز کتاب صادر شده و به زودی وارد بازار کتاب می‌شود. دوستان در انتشارات افق تلاش‌های بی‌وقفه‌ای از زمان دریافت ترجمهٔ کتاب انجام داده‌اند تا این مجموعه‌داستان به شکلی بی‌نقص منتشر شود. ازجمله نکته قابل توجه در این کتاب می‌توان به صفحه‌بندی و استفاده از تصاویر مانند نسخهٔ اصلی آن اشاره کرد. حتی باتوجه به اینکه فونت‌ها در کتاب اصلی در چند نوع مختلف است این موضوع هم در صفحه‌بندی فارسی رعایت شده است.

جوادی در پایان ضمن تاکید بر این نکته که مخاطب امروز در انتخاب کتاب باید فاکتورهای زیادی را درنظر بگیرد و هوشمندانه عمل کند، گفت: متاسفانه به دلیل مشکلات عدیده در بازار کتاب، هر روز شاهد حضور ناشرانی هستیم که با ارائهٔ ترجمه‌های ضعیف و تکراری از یک کتاب تیشه بر ریشهٔ فضای کتاب‌خوانی این کشور برداشته‌اند. ترجمه‌هایی که در مدت بسیار کوتاه و غیرقابل باور انجام و وارد بازار می‌شوند و در طولانی‌مدت مخاطب را از کتاب‌خوانی زده می‌کنند. از طرفی مخاطب امروز باید بسیار هوشمندانه عمل کند و قبل از خرید کتاب با صرف کمی وقت از نوع کیفیت ترجمه و ناشر آن مطمئن گردد و فقط به توصیه دوستان و اطرافیان بسنده نکند. امیدوارم وزارت ارشاد توجه بیشتری به موضوع کپی‌رایت داشته باشد و از ناشران ایرانی که با صرف هزینه سعی در رعایت حق نویسنده و ناشر آن را دارند حمایت کند.

تام هنکس ماشین تحریر
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین