کد خبر: 19111 A

۱۰ رمان‌نویس برتر بریتانیا معرفی شدند

۱۰ رمان‌نویس برتر بریتانیا معرفی شدند

مجله تایمز با نظرسنجی از ۲۰۰ منتقد ادبی، نویسنده و استاد دانشگاه، ۱۰ رمان‌نویس برتر حال حاضر بریتانیا را معرفی کرده است.

ایران آرت: در این نظرسنجی که از سوی هفته‌نامه ادبی تایمز (TLS) انجام شده است از حدود ۲۰۰ منتقد ادبی و صاحب‌نظر در این عرصه خواسته شده که ۱۰ نویسنده برتر معاصر خود با تاثیرگذارترین آثار را معرفی کنند. در نهایت «الی اسمیت» نویسنده اسکاتلندی برنده جایزه ادبی کاستا در رتبه نخست قرار گرفته است.

به گزارش ایسنا به نقل از گاردین، «الکس کلارک» منتقد تایمز از جدیدترین رمان نوشته «اسمیت» با عنوان «پاییز» که سال گذشته نامزد نهایی بوکر شد تمجید کرد. «الی اسمیت» تاکنون چهار بار به فهرست کوتاه جوایز ادبی من بوکر راه یافته است و در سال ۲۰۱۵ نیز برای ارائه خدمات در عرصه ادبیات نشان شوالیه بریتانیا را دریافت کرد.

در این نظرسنجی پس از «الی اسمیت»، «هیلاری منتل» نویسنده انگلیسی برنده جایزه بوکر، «زادی اسمیت» نویسنده ۴۲ ساله انگلیسی برنده جایزه ادبی «اورنج»، «کازوئو ایشی‌گورو» نویسنده انگلیسی متولد ژاپن برنده جایزه نوبل ادبیات ۲۰۱۷ با رمان «بازمانده روز» و «ایمیر مک‌براید» نویسنده ایرلندی برنده جوایز «بیلیز» و «دزموند الیوت» قرار گرفتند تا چهار نویسنده از پنج نویسنده برتر حال حاضر بریتانیا بر اساس این نظرسنجی را زنان تشکیل دهند.

همچنین «کولم تویبین»، «نیکولا بارکر»، «آلن هالینگهرست»، «آن اِنرایت»، «سباستین بری» و «جان مک‌گرگوری» در رتبه‌های بعدی این نظرسنجی قرار گرفتند. نکته جالب توجه این‌جاست که نویسندگان مطرح و قدیمی‌تری چون «یان مک‌کلین»، «جولین بارنز» و «مارتین ایمز» نتوانستند به فهرست برترین نویسندگان بریتانیا راه یابند.

رمان کازوئو ایشی‌گورو هیلاری منتل رمان نویس زادی اسمیت
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین