کد خبر: 18907 A

جایزه بهترین داستان سال به نویسنده زن رسید

جایزه بهترین داستان سال به نویسنده زن رسید

رمان "پیشرفت' نوشته جوآن سیلبر برنده جایزه 15 هزار دلاری داستان پن-فاکنر در سال 2018 شد.

ایران آرت: رمان «پیشرفت» مجموعه‌ای از داستان‌های مرتبط به هم است که حول یک مادر مجرد ‌می گردد و با نگریستن از زوایای مختلف به موضوع، در زمان‌ و مکان‌های گوناگون در حرکت است.  

به گزارش ایبنا به نقل از واشینگتن پست، در بیانیه هیات داوران آمده: «هنر این مجموعه بی‌نظیر در توانایی سیلبر برای در هم تنیدن زندگی شخصیت‌ها به هم نهفته است که نگاهی اجمالی به چالش‌های ظریف و اغلب ناشناخته زندگی روزمره را به خواننده ارائه می‌دهد.»

ماه گذشته رمان «پیشرفت» جایزه کتاب ملی حلقه منتقدین را نیز به دست آورد.

سیلبر در طول زندگی حرفه‌ای 30 ساله‌اش هشت کتاب منتشر کرده است. او در نیویورک زندگی می‌کند و در کالج‌های سارا لارنس و وارن ویلسون تدریس می‌کند. دو مجموعه داستان پیشین او «تصورات بهشتی» و «احمق‌ها» فینالیست جایزه کتاب ملی آمریکا بودند. 

در مراسم اهدای جایزه پن-فاکنر که 5 ماه می (15 اردیبهشت) در کتابخانه فولجر شکسپیر در واشینگتن برگزار می‌شود، سیلبر 15 هزار دلار دریافت خواهد کرد. هر کدام از فینالیست‌های این دوره؛ هرنان دیاز، سامانتا هانت، ایچی آبیجز و جسمین وارد نیز 5 هزار دلار دریافت خواهند کرد. در این مراسم هر پنج نویسنده قسمتی از کتاب‌هایشان را می‌خوانند.هیات داوران امسال اثر برگزیده را از میان ۴۵۰ رمان و مجموعه داستان کوتاه نویسندگان آمریکایی که در سال 2017 در ایالات متحده منتشر شده انتخاب کردند.

جایزه پن-فاکنر برای داستان، از سال 1981 میلادی از سوی بنیاد پن-فاکنر که یک موسسه غیرانتفاعی است به بهترین مجموعه داستان آن سال که توسط یک نویسنده آمریکایی نوشته شده، داده می شود.

رمان پیشرفت جوآن سیلبر سارا لارنس وارن ویلسون
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین