کد خبر: 18745 A

خالق آثار معروف و پرفروش ادبی از دنیا رفت

خالق آثار معروف و پرفروش ادبی از دنیا رفت

نویسنده مطرح آمریکایی و خالق آثار پرفروشی چون «همسر خلبان» و «وزن آب» در سن 71 سالگی درگذشت.

ایران آرت: آنیتا شرو، نویسنده آثار پرفروش که به واسطه رمان‌ها و شخصیت مشوقانه‌اش در سراسر جهان محبوبیت زیادی داشت، پس از تحمل یک دوره بیماری طولانی در اثر سرطان و در سن 71 سالگی درگذشت. او در طول حیات ادبی‌اش حدود 20 کتاب را به رشته تحریر درآورد که بیشتر آن‌ها رمان‌های آموزنده‌ای درباره واکنش زنان به بحران‌های گذشته و حال هستند.

به گزارش ایبنا به نقل از واشینگتن پست، جوردن پاولین، ویراستار او در بیانیه‌ای اظهار کرد: «نوشته‌های شرو بر زندگی میلیون‌ها خواننده در سراسر جهان تاثیر گذاشته است. او در سال‌های آخر زندگی‌اش، آثاری فراموش نشدنی و مهم را خلق کرد. آثار او فوق‌العاده‌اند و نسل‌های آینده آن‌ها را خواهند خواند.»

سه اثر مهم او با عنوان‌های «همسر خلبان»، «وزن آب» و «مقاومت» در قالب اقتباس‌های سینمایی موفق به هالیود راه یافته بود.  شرو در «همسر خلبان» داستان زنی را روایت می‌کند که نه تنها با مرگ همسرش در حادثه سقوط هواپیما دست و پنجه نرم می‌کند، بلکه در مورد خود این تراژدی به دیده تردید می‌نگرد.

شرو حدود چهار سال پیش در گفت‌و‌گویی با مجله «نویسنده» گفته بود: «علاقه‌ای به نوشتن درباره زنانی که غیرواقعی هستند ندارم. مادرم یک بار گفته بود که وقتی در کتابی می‌خوانم که شخصیتی زیبا و بی‌نقص است، فورا کتاب بستم. چون حقیقت ندارد.» او در ادامه گفته بود: «خلاقیت چیزی است که از عمق وجودم می‌جوشد و از درون مغزم تا نوک انگشتانم جریان می‌یابد. وقتی که با دست چیزی را می نویسید حتی اگر به طور آگاهانه درباره آن فکر نکنید جملاتی در بهترین حالت خلق می‌کنید.»

آنیتا شرو در سال 1946 در ددهام ماساچوست به دنیا آمد و در دانشگاه توفتس به تحصیل پرداخت. او برای مدتی در دبیرستان معلم بود و نویسندگی را از همان زمان نیز آغاز کرد. 

کتاب نویسنده آنیتا شرو وزن آب همسر خلبان
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین