کد خبر: 18461 A

انتقام آقای نویسنده از معلم دوران دبستان! / عکس

انتقام آقای نویسنده از معلم دوران دبستان! / عکس

اخیراً معلوم شده چارلز دیکنز در رمان "نیکلاس نیکلبی"، معلم سخت‌گیر دبستانش را شخصیت منفی داستان کرده است.

ایران آرت: نامه‌های دست نوشته چارلز دیکنز نشان می‌دهد او شخصیت «وکفورد اسکوئیرز» مدیر ظالم و خشن رمان «نیکلاس نیکلبی» را از روی زندگی واقعی خود الهام گرفته است.

به گزارش ایبنا به نقل از دیلی میل، چارلز دیکنز در این رمان، چهره زشت فقر و بی عدالتی را به خصوص در حق کودکان نشان می‌دهد و صد البته، پس از کشمکش‌های داستان به بهترین شکل ممکن سزای آدم‌های بد داستان را می‌نویسد.

عموی نیکلاس یعنی «رالف» در طول داستان تمام مدت نیکلاس، خواهرش و پسری به اسم «اسمایک» را اذیت می‌کند. اسمایک در آخر داستان می‌میرد و رالف می‌فهمد که اسمایک در واقع پسر خودش بوده و به این ترتیب خود را حلق آویز می‌کند.

دیکنز این نامه‌ها را در سال 1838 خطاب به شخصی به نام «لرد رابرت گروسونور» نوشته است. بر اساس این نامه‌ها گفته می‌شود معلم مدرسه دیکنز به نام «ویلیام شاو» در یورکشایر الهام بخش شخصیت منفی داستان بوده است. بر اساس اسناد تاریخی دیکنز پیش از شروع این رمان به ملاقات معلم بدرفتارش رفته بود.

 قرار است این نامه‌ها در حراجی «اسوان» در شهر نیویورک به فروش گذاشته شود. قیمت تخمین زده شده برای نامه‌ها 3 تا 5 هزار دلار ارزیابی شده است.

vhXHucC2bXfe

چارلز دیکنز
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین