کد خبر: 18101 A

یغما گلرویی جایزه افشین یداللهی را پس داد/ سانسور شونده و سانسورگر در مقابل جایزه گیرنده و دهنده

یغما گلرویی جایزه افشین یداللهی را پس داد/ سانسور شونده و سانسورگر در مقابل جایزه گیرنده و دهنده

نخستین جوایز شعر افشین یداللهی به خواننده‌ها و ترانه‌سراهای مشهور کشور رسید.

ایران آرت: آیین اختتامیه نخستین جایزه شعر افشین یداللهی، شامگاه سه‌شنبه (15 اسفندماه) با حضور اهالی قلم، هنرمندان و اصحاب رسانه در ایوان شمس  شد..

به گزارش ایبنا، در این مراسم با حضور روزبه‌ بمانی، سالار عقیلی، محمدعلی بهمنی و سیدعباس سجادی از خانواده افشین یداللهی تقدیر شد.

سالار عقیلی بعد از اهدای جوایز به خانواده افشین یداللهی گفت: من هفتاد تا هشتاد درصد شهرتم را مدیون اشعار افشین یداللهی هستم و جای تأسف است که او را امروز در جمع خود نداریم.

در ادامه این مراسم سالار عقیلی، احسان خواجه‌امیری و رضا یزدانی به خواندن چند قطعه موسیقی برای افراد حاضر در سالن پرداختند. 

در پایان نیز اسامی برگزیدگان نخستین دوره جایزه شعر افشین یداللهی به شرح زیر اعلام شد:

بخش «یک خاطره از فردا»: 
بخش عاشقانه:
علی محمودی، نفر اول، کاوه نصیری نفر دوم و مسعود نظرخان نفر سوم
بخش اجتماعی: امید روزبه نفر اول، الهام صادقی و علی ادریس‌زاده به صورت مشترک نفر دوم

بخش «یک خاطره از امروز»:
یغما گلرویی به‌عنوان بهترین ترانه تیتراژ برای فیلم «قاتل اهلی»
رستاک حلاج به‌عنوان بهترین ترانه‌ساز
علیرضا عصار به‌عنوان بهترین خواننده در انتخاب ترانه
افشین مقدم به‌عنوان بهترین ترانه سال
مونا برزویی به‌عنوان بهترین ترانه‌سرا سال

بخش «یک خاطره از دیروز»:
محمدعلی شیرازی، اکبر آزاد و سعید دبیری به‌عنوان ترانه‌سرایان پیشکسوت

در انتهای مراسم جایزه ویژه خانه ترانه به بابک زرین و رضا یزدانی اعطاء شد.



به گزارش ایران آرت، پس از این مراسم یغما گلرویی با انتشار پستی در صفحه اینستاگرامش اعلام کرد جایزه‌ای که دریافت کرده را نمی‌پذیرد! گلرویی نوشت:

"وقتی سال گذشته بعد از درگذشت دوستم افشین یداللهی در یادداشتی پیشنهاد اهدای جایزه ای به نامش را دادم گمان نمی کردم به ثمر برسد و حالا اهدای جوایز در سالگردش جای تقدیر دارد اما به این دلایل نمی توانم جایزه ای که در شاخه "بهترین ترانه تیتراژ" به من داده شده را بپذیرم: 

۱.خودم را در هیچ چیزِ فیلمی که به لطف سلاخی های وزارت ارشاد و تهیه کننده نامی از من در تیتراژش نیامده شریک نمی دانم. نه فرش قرمزش، نه نقدش و نه جایزه ترانه تیتراژش. 

۲.حضور محمدعلی بهمنی رییس این سالهای شورای سانسور و سرکوب ترانه نوین در بین داوران این جایزه. از لحاظ منطقی باید از ایشان پرسید چطور می شود کسی را دَه سال حذف کرد و روی ترانه و نامش خط قرمز کشید و بعد سزاوار گرفتن جایزه اش دانست؟ مگر ایشان از من در مصاحبه با لفظ "شاعر هتاک" نام نبرده اند؟ این اعوجاج در رفتار اگر نمایشی برای کمرنگ کردن نقششان در سرکوب ترانه مترقی باشد، من نمی خواهم نقشی در آن داشته باشم. بهتر است عناوین حقیقی "سانسور شونده" و "سانسورگر" را در مقابل هم داشته باشیم، نه "جایزه گیرنده" و "دهنده" را چون نقش مضحکی می شود برای من گرفتن جایزه از دستهایی که به خون ترانه هایم آغشته اند. 

۳. عباس سجادی تامین کننده مالی بخشی از جوایز این مراسم همان کسی ست که سال گذشته در مراسم تشیع پیکر یداللهی به عنوان مجری اجازه صحبت به من نداد. پس با سپاس از دوستانم در "خانه ترانه" که بی غرضانه در برپا کردن مراسم کوشیدند، به احترام سالهای ممنوعیتم و خاطره ی افشین از پذیرفتنش معذورم. ما لشکری از شاعران منفردیم که باهم هویت مستقلی نداریم، هرگز با هم نیستیم مگر آنکه پای مرگ، یا منفعتی در میان باشد."

رضا یزدانی علیرضا عصار یغما گلرویی سالار عقیلی افشین یداللهی جایزه شعر افشین یداللهی
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین