کد خبر: 17250 A

راز موفقیت باراک اوباما را در این کتاب‌ها جستجو کنید

راز موفقیت باراک اوباما را در این کتاب‌ها جستجو کنید

رئیس جمهور سابق آمریکا برای تصمیم گیری های مهمش به کتاب‌های مختلفی رجوع می‌کرده است.

ایران آرت: باراک اوباما، رئیس‌جمهور سابق آمریکا می‌گوید چند ماه پیش از انتخاب مجدد به عنوان رئیس‌جمهوری، کتاب‌هایی می‌خوانده که در تصمیم‌گیری‌های حساس خرد و کلان مفید بودند.

به عقیده اوباما مطالعه کتاب «تفکر، سریع و کند» نوشته دانیل کانمن، به طور قابل توجهی در تصمیم‌گیری موثر است و به افراد قدرت تفکر منطقی می‌بخشد که در زندگی‌شان کاربرد دارد.

به گزارش ایبنا به نقل از ایندیپندنت، دنیل کانمن، روان‌شناس آمریکایی است که به خاطر تحقیقاتش در حوزه روان‌شناسی قضاوت و تصمیم‌گیری و نیز اقتصاد رفتاری شهرت دارد. او به خاطر این تحقیقات در سال 2002 توانست جایزه نوبل اقتصاد را دریافت کند. یافته‌های تجربی او فرض رایج عقلانیت انسان در نظریه اقتصاد مدرن را به چالش می‌کشد.کانمن که از او به عنوان پدر علم اقتصادهای رفتاری یاد می‌کنند، در این کتاب دو نوع تفکر منطقی را توضیح می‌دهد که «سیستم1» و «سیستم2» خطاب می‌شود. تفکر سیستم1 بر پایه انگیزه‌های جسمی است و سیستم2 بر اساس واکنش و افکار انسان پایه‌ریزی شده است.

کریستین امان‌پور خبرنگار شبکه سی‌ان‌ان در مصاحبه‌ای که با نویسنده انجام می‌دهد از او می‌پرسد که اوباما در تصمیم‌گیری‌های کشوری خود بر اساس سیستم 1 عمل کرده است یا سیستم 2. کانمن در پاسخ خبرنگار این شبکه می‌گوید که رئیس جمهور دارای تصمیمات کند است.  

دیگر کتاب‌های پیشنهادی اوباما برای مطالعه «رابرت موزس و سقوط نیویورک» نوشته رابرت ای. کارو و «زندگی، مرگ و امید در زیرپوست بمبئی» نوشته کاترین بو است.

کتاب اوباما باراک اوباما رابرت.ای کارو کاترین بو
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین