کد خبر: 16929 A

کتاب جنسی میشل فوکو، ۳۴ سال پس از مرگ منتشر شد

کتاب جنسی میشل فوکو، ۳۴ سال پس از مرگ منتشر شد

اثری منتشر نشده از فیلسوف فرانسوی با موضوع جنسیت در میان مسیحیان منتشر شد.

ایران آرت: کتاب جدیدی از میشل فوکو که فیلسوف فرانسوی در آن به موضوع جنسیت در میان مسیحیان نخستین پرداخته است، ۳۴ سال پس از مرگ او به بازار آمد.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از رادیو بین‌المللی فرانسه RFI، انتشارات گالیمار سه مجلد از «تاریخ سکسوالیته» یا «تاریخ جنسیت» فوکو را منتشر کرد؛ «اراده به دانستن» در 1976 و «کاربرد لذت‌ها» و «مراقبت از خود» در 1984. جلد چهارم این مجموعه تا زمان مرگ فیلسوف فرانسوی در 1984 (از بیماری‌های مرتبط با ایدز) کامل نشده و خود فوکو هم در وصیتنامه خود تاکید کرده بود کتاب پس از مرگش منتشر نشود.

با این حال، گالیمار هفته گذشته «اعتراف‌های جسم» را روانه بازار کرد؛ کتابی که حاصل کنار هم قرار دادن دست‌نوشته‌های فوکو و نسخه حروفچینی‌شده همان دست‌نوشته‌هاست. استوارت الدن، استاد دانشگاه وارویک و نویسنده کتاب «آخرین دهه فوکو» معتقد است کتابی که 34 سال پس از مرگ فیلسوف نامدار منتشر شده، از بسیاری جهت‌ها نقشی کلیدی در مجموعه «تاریخ جنسیت‌ها» دارد.

سه کتاب پیشین فوکو به موضوع جنسیت در قرن‌های 17 تا میانه قرن بیستم، یونان باستان و روم باستان می‌پردازند. او در «اعتراف‌های جسم» سراغ دکترین مسیحیت در قرون 11 تا 14 رفته و جنسیت را از زاویه و نگاهی دیگر مورد مطالعه و بررسی قرار داده است. فوکو قصد داشت این مجموعه را در شش مجلد بنویسد که اجل مهلتش نداد و جلد چهارم هم ناتمام ماند.

میشل فوکو فوکو تاریخ سکسوال تاریخ جنسیت اعتراف های جسم
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین