کد خبر: 16645 A

پنج رمان‌ که با موضوع هنر و نقاشی‌ نوشته شدند/عکس

پنج رمان‌ که با موضوع هنر و نقاشی‌ نوشته شدند/عکس

دبیر و ویراستار "ریدرزدایجست" پنج رمان معاصر را معرفی کرده که حول محور هنر و اساساً در دنیای هنر و هنرمندان سیر می‌کنند.

ایران آرت: هنر وسیله‌ای برای بیان احساسات درونی هنرمند و برانگیزنده‌ احساسات درونی مخاطب است که در همه انواع آن با ابزارهای مختلف دیده می‌شود. احساس نقاش از طریق چشمان به مخاطب عرضه می‌شود و احساس موسیقی‌دان از طریق‌ گوش به شنونده منتقل می‌شود. در این میان نویسندگان کار سخت‌تری دارند چون باید این احساسات را از روش‌های مختلفی با به تصویر کشیدن خیالی احساسات انجام دهند.

به گزارش ایبنا، به عقیده «نیل اولسون» دبیر و ویراستار سایت «ریدرزدایجست»، نویسندگان خوب کسانی هستند که در عین انتقال احساسات می‌توانند با هنر نویسندگی خود هنرهای دیگر را نیز برای خواننده خود توضیح و شرح دهند. وی پنج رمان معاصر را معرفی می‌کند که حول محور هنر و اساساً در دنیای هنر و هنرمندان سیر می‌کنند:

«سهره» نوشته دونا تارت 

 


این رمان در سال 2013 یکی از موفق‌ترین کتاب‌های نوشته شده با موضوع هنر بود. تارت با این کتاب توانست برنده جایزه پولیتزر شود. داستان اصلی رمان بر اساس زندگی «تئو» پسرک 13 ساله اهل نیویورک روایت می‌شود. او همراه مادرش در موزه متروپولیتن نیویورک در حال بازدید از نقاشی‌های هلندی است که ناگهان با نقاشی کشیده شده از یک سهره در قفس روبرو می‌شود. در این رمان قهرمان داستان درگیر مفاهیمی رمزآلود و معماگونه می‌شود.
 

«سراسیمگی» نوشته مایکل فراین 

 


این رمان در سال 1999 نوشته شد و در آن سال نیز در میان کتاب‌های پرفروش بود و فراین به خاطر نوشتن این رمان توانست به جمع نامزدهای دریافت کننده جایزه من بوکر راه پیدا کند. «مارتین» شخصیت اصلی داستان قصد نوشتن یک کتاب را دارد. در همان ابتدای داستان او به خانه یک زوج مرموز دعوت می‌شود که تمام وسایل خانه بزرگ آنها کهنه و قدیمی است. در این خانه نقاشی به چشم می‌خورد که بقیه داستان بر اساس تاریخچه این نقاشی روایت می‌شود.

«تولد ونوس» نوشته سارا دونانت 

 


این رمان موفق در سال 2003 توسط انتشارات لیتل براون توانست میلیون‌ها دلار فروش کند. داستان رمان که در شهر فلورانس ایتالیا در قرن 15 میلادی رخ می‌‌دهد بر اساس زندگی دختر جوانی به نام «الساندرا چسی» روایت شده است. چهره این دختر توسط هنرمند جوان کشیده شده است که توسط پدر این دختر پیدا می‌شود. پدر ثروتمند دختر صاحب کارخانه ریسندگی است و نقاشی را از هنرمند جوان می‌خرد. در این میان دخترک به نقاشی علاقه نشان می‌دهد ولی خانواده‌اش با این قضیه مشکل دارند.

«آخرین نقاشی سارا دیووس » نوشته دومینیک اسمیت 


داستان کتاب از سال 1631 میلادی در هلند شروع می‌شود که تنها نقاش زن کشور هلند دختری به نام «سارا دیووس» است که از شهرت خاصی برخوردار است. صدها سال بعد داستان در زمان آینده شروع می‌شود که تنها نقاشی باقی مانده از سارا نقاشی است که در آن درخت خشکیده‌ای کشیده شده است که یک دانشجوی استرالیایی با دیدن این تصویر درگیر ماجرایی می‌شود که بقیه داستان را شکل می‌دهد.

«جاعل هنری» نوشته بی. ای. شاپیرو 

 


25 سال بعد از سرقت بزرگ هنری از موزه ایزابل استیوارت یکی از نقاشی های دزدیده شده به دست یک هنرمند جوان می‌رسد که به او گفته می‌شود که باید از روی نقاشی یک کپی بکشد. نقاشی کشیده شده با نقاشی اصلی قابل تشخیص نیست و قصه‌های بعدی بر اساس همین نقاشی روایت می‌شود.

رمان رمان هنری
نظرات خوانندگان
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین